Τον τρόπο εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές των ειδικών κατηγοριώνα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας στις 28 Μαρτίου,
Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
[email protected]
Τον τρόπο εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές των ειδικών κατηγοριώνα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας στις 28 Μαρτίου, Αυτές είναι:
Η υπουργική απόφαση ορίζει τον τρόπο εισαγωγής όλων αυτών των κατηγοριών, έχοντας αρκετά θετικά σημεία, αλλά αιφνιδιάζει τους υποψηφίους από τα Ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, αλλάζοντας εντελώς το σύστημα εισαγωγής, που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.
Τα θετικά του συστήματος είναι ότι επιτρέπει την πρόσβαση από όλες τις ομάδες προσανατολισμού σε όλα τα επιστημονικά πεδία, για τους υποψηφίους της κατηγορίας 1 και 2, δηλαδή τα παιδιά των Ελλήνων κατοίκων του εξωτερικού και τα παιδιά των Ελλήνων υπαλλήλων στο εξωτερικό.
Στις αταίριαστες επιλογές επιβάλλει μείωση μορίων, όπως, για παράδειγμα, στην επιλογή του 1ου πεδίου των Ανθρωπιστικών Επιστημών από τους αποφοίτους της ομάδας προσανατολισμού των θετικών επιστημών.
Σ' αυτή την περίπτωση το άριστα αντί για 100 μόρια που είναι σε άλλα πεδία, εδώ είναι 80 μόρια, σημαντικά μειωμένο δηλαδή και πολύ σωστά.
Το πρόβλημα είναι ότι οι μαθητές που θέλουν να εισαχθούν στην Ιατρική και ξεκίνησαν τη χρονιά τους διαβάζοντας Βιολογία, αφού είναι αδύνατο να σκεφτεί κανείς σπουδές στην Ιατρική χωρίς γνώσεις και εξέταση στη Βιολογίας, αιφνιδιάστηκαν όταν έμαθαν λίγες μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους ότι δεν θα εξεταστούν στη Βιολογία για να εισαχθούν στην Ιατρική, αλλά στα Μαθηματικά Προσανατολισμού.
Ο αιφνιδιασμός είναι απόλυτος και δυστυχώς αυτοί οι υποψήφιοι που ζουν εκτός Ελλάδας δεν έχουν φωνή να διαμαρτυρηθούν για τον αιφνιδιασμό, αφού ζουν μακριά.
Να σημειώσουμε εδώ ότι οι ομογενείς επέλεξαν να διαβάσουν Βιολογία και όχι Μαθηματικά γιατί διαπίστωσαν ότι στο νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε ενάμιση μήνα για να εισαχθείς στην Ιατρική δεν χρειάζεται να εξεταστείς στα Μαθηματικά, αλλά στη Βιολογία.
Αφού είδαν ότι και στα σχολεία του εξωτερικού εφαρμόστηκαν οι ομάδες προσανατολισμού, όπως και στα σχολεία της Ελλάδας ξεκίνησαν το διάβασμα, θεωρώντας ότι η Βιολογία όχι μόνο θα είναι εξεταζόμενο μάθημα, αλλά και βασικό μάθημα στον υπολογισμό μορίων για την εισαγωγή στις ιατρικές σχολές.
Το ένα ερώτημα είναι αν είναι λογικό να εισάγεται κάποιος στην Ιατρική χωρίς να έχει εξεταστεί στη Βιολογία, αλλά σε όλα τα άλλα μαθήματα.
Μπορεί κάποιος, για παράδειγμα, να εισαχθεί στην Ιατρική με εξέταση στα Αρχαία, τα Λατινικά και την Ιστορία (με μείωση μορίων), αλλά όχι με Βιολογία.
Το σημαντικότερο, όμως, ζήτημα είναι πότε το Ελληνικό κράτος και κυρίως αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις, θα αποκτήσουν το σεβασμό που οφείλουν στους πολίτες.
Είναι παράλογο να αιφνιδιάζουν τα παιδιά, λίγο πριν τελειώσει το σχολικό έτος, γιατί ήταν ανίκανοι να ορίσουν τις διαδικασίες εισαγωγής εγκαίρως, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως έπρεπε και όπως όφειλαν και όχι λίγο πριν το τέλος της χρονιάς.
Να πούμε εδώ ότι οι εξετάσεις εισαγωγής των ομογενών γίνονται το Σεπτέμβρη, αλλά αυτό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την τόσο μεγάλη καθυστέρηση στην ανακοίνωση του συστήματος εισαγωγής.
Η χαλαρότητα και η ανικανότητα που επιδεικνύεται συνεχώς σε πολλούς τομείς της δημόσιας διοίκησης, δυστυχώς θα έχει πολλές επιπτώσεις σε πολλούς τομείς της ζωής μας.