Η διαχειριστική αρχή της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε την επιβολή νέων περιορισμών διέλευσης στα πλοία από τις 18 Απριλίου, λόγω της σοβαρής ξηρασίας που έπληξε δύο τεχνητές λίμνες που τροφοδοτούν την θαλάσσια οδό που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Η διαχειριστική αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε την επιβολή νέων περιορισμών διέλευσης στα πλοία από τις 18 Απριλίου, λόγω της σοβαρής ξηρασίας που έπληξε δύο τεχνητές λίμνες που τροφοδοτούν την θαλάσσια οδό που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό.
«Το μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα θα είναι 11,89 μέτρα», αναφέρει η ανακοίνωση της διαχειριστικής αρχής της διώρυγας, η οποία επισημαίνει πως τα μέτρα έχουν προσωρινό και προληπτικό χαρακτήρα.
Συγκεκριμένα, τα μέτρα λήφθηκαν διότι τα επίπεδα των λιμνών Γκατούν και Αλαχουέλα βρίσκονται κάτω του μέσου όρου για την τρέχουσα περίοδο, σύμφωνα με τους αξιωματούχους.
Τα πλοία που φορτώνονται μετά τις 21 Μαρτίου, θα πρέπει να συμμορφώνονται με το νέο περιορισμό βυθίσματος, αλλά οι επιπτώσεις στη λειτουργία της διώρυγας αναμένεται να είναι αμελητέες.
Οι αρχές της διώρυγας ανακοίνωσαν ένα παρόμοιο μέτρο τον περασμένο Αύγουστο, αλλά ο περιορισμός ανακαλέστηκε μετά από βροχοπτώσεις που αύξησαν τα επίπεδα των υδάτων σε αυτές τις δύο τεχνητές λίμνες. Η φετινή περίοδος ξηρασίας επιδεινώνεται από το ιδιαίτερα ισχυρό φαινόμενο Ελ Νίνιο.
Συνολικά 202.000 κυβικά μέτρα γλυκού νερού απαιτούνται για τη μεταφορά ενός πλοίου μέσα από το πολυεπίπεδο σύστημα της διώρυγας, η οποία διαχειρίζεται σήμερα περίπου το έξι τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορίου.
Μάλιστα ένα νέο επίπεδο πρόκειται να εγκαινιαστεί σύντομα στη διώρυγα, το οποίο θα της επιτρέπει να διαχειρίζεται μέχρι 600 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως, δύο φορές πάνω από την τρέχουσα κυκλοφορία.