Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 02 Μαρτίου 2016 16:12

H ΝΑSA αρχίζει τη δουλειά πάνω σε ένα πιο αθόρυβο υπερηχητικό επιβατηγό τζετ

Την επιστροφή του επιβατηγού υπερηχητικού τζετ στον χώρο των αερομεταφορών, χρόνια μετά την απόσυρση του Κονκόρντ, σχεδιάζει η NASA, η οποία ανέθεσε συμβόλαιο για τον προκαταρκτικό σχεδιασμό ενός «low boom» αεροσκάφους επίδειξης. Πρόκειται για το πρώτο από μια σειρά πειραματικών αεροσκαφών (X-Planes) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας New Aviation Horizons, που προέκυψε στον προϋπολογισμό του 2017 για την υπηρεσία.

Την επιστροφή του επιβατηγού υπερηχητικού τζετ στον χώρο των αερομεταφορών, χρόνια μετά την απόσυρση του Κονκόρντ, σχεδιάζει η NASA, η οποία ανέθεσε συμβόλαιο για τον προκαταρκτικό σχεδιασμό ενός «low boom» αεροσκάφους επίδειξης. Πρόκειται για το πρώτο από μια σειρά πειραματικών αεροσκαφών (X-Planes) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας New Aviation Horizons, που προέκυψε στον προϋπολογισμό του 2017 για την υπηρεσία.

Ο επικεφαλής της NASA Τσαρλς Μπόλντεν έκανε τη σχετική ανακοίνωση τη Δευτέρα στο Ronald Reagan Washington National Airport. «Η NASA εργάζεται σκληρά για να κάνει τις πτήσεις πιο “πράσινες”, ασφαλέστερες και πιο αθόρυβες- αναπτύσσοντας παράλληλα αεροσκάφη που ταξιδεύουν γρηγορότερα και δημιουργώντας ένα σύστημα αεροπορίας που λειτουργεί πιο αποδοτικά» είπε ο Μπόλντεν. «Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν περάσει περίπου 70 χρόνια από τότε που ο Τσακ Γίγκερ έσπασε το φράγμα του ήχου στο Bell X-1...Τώρα συνεχίζουμε αυτή την παράδοση υπερηχητικών X-plane με αυτή την ανάθεση προκαταρκτικού σχεδίου για ένα πιο αθόρυβο υπερηχητικό τζετ με προσανατολισμό στις επιβατηγές πτήσεις».

Η NASA επέλεξε ομάδα της Lockheed Martin Aeronautics Company για να ολοκληρώσει τον σχεδιασμό για QueSST (Quiet Supersonic Technology). Η εταιρεία θα λάβει περίπου 20 εκατ. δολάρια μέσα σε 17 μήνες.

Σημειώνεται ότι, πέρα από τον σχεδιασμό και την κατασκευή, αυτή η φάση του προγράμματος θα περιλαμβάνει επίσης αξιολόγηση της αντίδρασης του κοινού στο νέο, πιο αθόρυβο υπερηχητικό σχέδιο.