Πολιτική
Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2005 16:36

Ανοδος στις περιζήτητες σχολές, βουτιά στα ξενόγλωσσα τμήματα

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν φέτος, συνολικά, 129.380, από τους οποίους εισάγονται 81.021, ποσοστό επιτυχίας 62,62%.

Ειδικά, στην κατηγορία των υποψηφίων από τα ημερήσια ενιαία λύκεια, που είναι και η μεγαλύτερη ομάδα υποψηφίων, εισάγονται οι 8 στους 10.

Aύξηση των βάσεων σε σχέση με πέρυσι παρατηρείται στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Προσχολικής Ηλικίας http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/08/25/1082584.htm.

Πτώση των βάσεων καταγράφεται, μεταξύ άλλων, στη Γερμανική Φιλολογία Θεσ/κης (κατά 5.510 μόρια), στη Γαλλική Φιλολογία (539 μόρια), στο Τμήμα Διεθνών Σπουδών Παντείου (448 μόρια), στο Τμήμα ΜΜΕ Παντείου (382 μόρια) και στη Φιλολογία Θράκης (299 μόρια).

Περίπου 12.000 υποψήφιοι -για τελευταία φορά εφέτος- εισάγονται σε σχολές Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ με βαθμό κάτω από τη βάση. Μάλιστα στη Γερμανική Φιλολογία της Θεσσαλονίκης εισήχθη φοιτητής με βαθμολογία 1,53 με άριστα το 20, στη Σχολή Τουριστικών Επιχειρήσεων με 2,16 και στη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού με 3,81.

Από τις υψηλότερες βάσεις στην Ιατρική Αθήνας με 19.233 μόρια και στην Αρχιτεκτονική Αθήνας με 21.335 μόρια (οι υποψήφιοι εξετάζονται και σε ειδικό μάθημα: σχέδιο), ενώ οι σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις είναι στη Γερμανική Φιλολογία Θεσσαλονίκης με 3.514 μόρια και στην Ιταλική Φιλολογία Θεσσαλονίκης με 5.444 μόρια.

Συνολικά, σε 156 σχολές των ΑΕΙ έπεσαν οι βάσεις, σε 170 ανέβηκαν, και σε 12 έμειναν σταθερές. Στα ΤΕΙ οι βάσεις ανέβηκαν σε 105 σχολές και έπεσαν σε 87.

Η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, αναφερόμενη στους αποτυχόντες επισήμανε ότι «υπάρχει και η ευκαιρία του 10% της επόμενης χρονιάς, αλλά κυρίως υπάρχουν πάμπολλες ευκαιρίες για σταδιοδρομία».

Χρειάζεται συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, καθώς το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα έχει εξαντλήσει, πλέον, τα όρια του, ανέφερε η υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας και Πολιτισμού του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Μαρία Δαμανάκη, προσθέτοντας ότι χρειάζεται ένα νέο, αξιόπιστο και αδιάβλητο σύστημα εισαγωγής που θα κινείται στους παρακάτω κυρίως άξονες:

- Στην αναδιοργάνωση και χειραφέτηση του Λυκείου, ώστε να καταστεί πραγματική αυτοτελής βαθμίδα της εκπαίδευσης, αντί να είναι απλός προθάλαμος για την Τριτοβάθμια.

- Στην εμπλοκή των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων στην επιλογή των σπουδαστών τους.

- Στην προσφορά στους νέους ανθρώπους πολλαπλών ευκαιριών, ώστε να μπορούν να σπουδάζουν αυτό που πραγματικά επιθυμούν.

«Πίσω από τις βάσεις και τις λίστες των βάσεων, το πόσοι μπαίνουν και πόσοι δεν μπαίνουν, κρύβεται το γεγονός ότι κι αυτοί που μπαίνουν και αυτοί που δεν μπαίνουν θα έχουν τεράστια προβλήματα.

Αυτοί που εισάγονται θα έχουν προβλήματα ποιότητας και περιεχομένου της μόρφωσης, αν θέλετε από πλευράς κατάκτησης μιας επιστημονικής μεθοδολογίας. Αυτοί που δεν μπαίνουν, έχουν επίσης τεράστια προβλήματα δουλειάς. Το πρόβλημα λοιπόν είναι για ποια παιδεία μιλάμε», σχολίασε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα.