Η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο αποδοτική τη νύχτα, αλλά Αμερικανοί ερευνητές προειδοποιούν ότι αυτό οδηγεί επίσης σε αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο αποδοτική τη νύχτα, αλλά Αμερικανοί ερευνητές προειδοποιούν ότι αυτό οδηγεί επίσης σε αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η επιλογή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων αργά το βράδυ είναι οικονομικά αποδοτική, επειδή η ζήτηση για ενέργεια είναι χαμηλή και παράγεται φτηνότερα. Ωστόσο, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλον ανακάλυψαν ότι η νυχτερινή φόρτιση αυξάνει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οδηγώντας σε μεγαλύτερη ρύπανση του αέρα σε σχέση με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων αμέσως μετά την επιστροφή του οδηγού στην οικία του.
Για τη μελέτη οι ερευνητές εξέτασαν τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ανάλογα με το φορτίο από τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και τις προβλεπόμενες εκπομπές που παράγονται, κάνοντας χρήση υπολογιστικών μοντέλων. Οι συνέπειες της αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης για το περιβάλλον και την υγεία συνυπολογίστηκαν επίσης στη μελέτη.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι η βραδινή φόρτιση οδηγεί σε πτώση έως και κατά ένα τρίτο για το κόστος παραγωγής, επειδή η ζήτηση καλύπτεται από στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα. Ωστόσο, η στροφή προς τη φθηνότερη πηγή ενέργειας οδηγεί σε επιπρόσθετες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και σε έως και 50% υψηλότερο κόστος για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία.
Αν και το φαινόμενο αυτό καθιστά τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων λιγότερο «πράσινη», αυτό δεν ανησυχεί ιδιαίτερα τους ερευνητές, καθώς αναμένεται πολλοί σταθμοί παραγωγής με καύση άνθρακα να αποσυρθούν στο προσεχές μέλλον.