Πολιτική
Τρίτη, 30 Αυγούστου 2005 13:33

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών

Το τραγικό δυστύχημα του Κυπριακού αεροσκάφους έγινε αφορμή να γίνουν γνωστά προβλήματα που πιθανά υπάρχουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου. Ευελπιστούμε τα προβλήματα που εδώ και χρόνια έχουν εντοπιστεί και που συνεχίζουν να υπάρχουν στην ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να λυθούν με το βέλτιστο δυνατό τρόπο πριν οδηγήσουν σε αντίστοιχο και απευκταίο από όλους δυστύχημα, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών:

«Παρά το γεγονός ότι υπό το βάρος των τραγικών γεγονότων και της πίεσης της κοινής γνώμης θα ανέμενε κανείς την ανάληψη δράσης από τους υπευθύνους στην κατεύθυνση της κατοχύρωσης της ασφάλειας των πτήσεων στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στελέχη δημοσίων υπηρεσιών και άλλοι παράγοντες, οδήγησαν τον υπουργό Μεταφορών στην πρόταση ενός

Προεδρικού Διατάγματος (που υπεγράφη στις 16-8-2005, - Π.Δ. 147/2005 -), η εφαρμογή του οποίου θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα».

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών ζητά άμεση τροποποίηση του παραπάνω διατάγματος, «αλλιώς η Ελληνική ΥΠΑ κινδυνεύει να τεθεί υπό την επιτήρηση της EASA, καθώς δεν εναρμονίζεται με τις ελάχιστες απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας».

Το εν λόγω διάταγμα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αεροναυπηγών, «αφορά στη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της ΥΠΑ και ουσιαστικά καταργεί το Π.Δ. 57/2002, που ίσχυε μέχρι σήμερα. Αν και το νέο Π.Δ. παρουσιάζεται από ορισμένους (πχ ΥΠΑ/Δ/Δ2) ως το εχέγγυο με το οποίο θα εξασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η επάρκεια του κρίσιμου τομέα πιστοποίησης για την ασφάλεια των πτήσεων, στην πράξη καταργεί / περιθωριοποιεί τους άμεσα και καθ’ ύλην αρμόδιους επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, που η Διοίκηση της ΥΠΑ είχε απομονώσει εδώ και αρκετούς μήνες και αποπειράται να τους αντικαταστήσει με συμβασιούχους που δεν πληρούν καν τα ελάχιστα διεθνή πρότυπα».

Με την επιχειρούμενη αλλαγή επέρχεται σημαντική έκπτωση στα απαραίτητα τυπικά αλλά και ουσιαστικά προσόντα θέσεων ευθύνης (κατά τρόπο αντίθετο με το κοινοτικό δίκαιο) και συνακόλουθα υποβαθμίζεται επικίνδυνα το επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.