Τη σύνταξη ειδικής μελέτης για την αλλαγή των ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς και την ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης ταχυτήτων ενέκρινε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.
Το νέο σύστημα αναμένεται να είναι ευέλικτο, με όρια ταχύτητας τα οποία θα καθορίζονται με βάση τη γεωμετρία του άξονα, τη διατομή του δρόμου και τις χρήσεις του ευρύτερου ειδικού χώρου, σύμφωνα με τα διεθνώς εφαρμοζόμενα και θα μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με τις κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες του δρόμου και της περιοχής.
Όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, η μελέτη έχει τίτλο «Ανάπτυξη πλαισίου διαμόρφωσης Συστήματος Διαχείρισης Ταχυτήτων στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο», έχει προϋπολογισμό 153.000 ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από την Τεχνική Βοήθεια του ΕΠ-ΟΑΛΑΑ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Οδικοί ¶ξονες- Λιμάνια - Αστική Ανάπτυξη), το κοινοτικό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ. Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα δράσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ «Οδική Ασφάλεια - Ηλεκτρονική Διαχείριση Κυκλοφορίας».
Στο πλαίσιο της μελέτης θα γίνει ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της υπερβολικής και μη ασφαλούς ταχύτητας στο οδικό δίκτυο, ενώ αναμένεται να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα και να δοθούν σημαντικές κατευθύνσεις για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα σύστημα διαχείρισης ταχυτήτων προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα.
Μέχρι σήμερα στη χώρα μας δεν έχει εφαρμοστεί κανένα σύστημα διαχείρισης ταχυτήτων σε οποιαδήποτε κατηγορία του οδικού δικτύου με αποτέλεσμα να επικρατεί ασάφεια στο θέμα του καθορισμού των ορίων ταχύτητας και στον τρόπο επιβολής τους.