Auto
Τρίτη, 09 Φεβρουαρίου 2016 16:40

Opel: «Ρεσιτάλ» σχεδιασμού

H Οpel δίνει ρεσιτάλ σχεδιασμού με το Opel GT Concept που θα κάνει ντεμπούτο στο 86ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 - 13 Μαρτίου, 2016).

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

H Οpel δίνει ρεσιτάλ σχεδιασμού με το Opel GT Concept που θα κάνει ντεμπούτο στο 86ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 - 13 Μαρτίου, 2016).

Καθαρόαιμη αθλητική φιγούρα, με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός αλλά κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος και πίσω κίνηση. Είναι άμεσος απόγονος του Opel GT και του Monza Concept, προάγει, δε, σύμφωνα με την εταιρεία, στο επόμενο επίπεδο τη σχεδιαστική φιλοσοφία της που παραπέμπει σε γλυπτική τέχνη.

Κύριο χαρακτηριστικό του ότι δεν έχει λαβές στις πόρτες, ούτε εξωτερικούς καθρέπτες ή υαλοκαθαριστήρες! Το Opel GT Concept θα ακολουθήσει τα βήματα του διάσημου Opel Experimental GT στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το 1965, μόλις έναν χρόνο μετά την ίδρυση του πρώτου στούντιο σχεδίασης από Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Opel παρουσίασε αυτό το υπέρκομψο και εκφραστικό coupe με την αξιόπιστη τεχνολογία του Kadett B στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης.

Το GT Concept επιχειρεί να συνδυάσει ένα δυναμικό εργαλείο οδήγησης, κάτι που ήδη συμβολίζει η κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή -στοιχείο ταυτότητας- η οποία χωρίζει το όχημα οριζόντια και ορίζει τις αναλογίες του. Τα χαρακτηριστικά, κόκκινα εμπρός ελαστικά -τοποθετημένα σε ζάντες με τολμηρό σχήμα που παραπέμπει σε roller skates- θυμίζουν τη μοτοσικλέτα Opel Motoclub 500 που ήταν επίσης πρωτοποριακή για την εποχή της και φορούσε με υπερηφάνεια τα δύο κόκκινα ελαστικά της το 1928.

Πέραν αυτών, δεν έχει πολλούς δεσμούς με το παρελθόν. Το μακρύ καπό, η απουσία πορτμπαγκάζ, η κεντρική διπλή εξάτμιση και ασφαλώς το όνομα, τα πάντα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Εκτός από αυτό, είναι ανεξάρτητο και χωρίς δείγμα ρετρό σχεδίασης. Βασική καινοτομία του Opel GT Concept είναι οι μεγάλες πόρτες με τα ενσωματωμένα πλαϊνά παράθυρα που πετυχαίνουν μία ομαλή, συνεχόμενη μετάβαση από τις κρυστάλλινες στις μεταλλικές επιφάνειες. Οδηγός και συνοδηγός έχουν πρόσβαση σε ένα απροσδόκητα ευρύχωρο εσωτερικό, πιέζοντας απλά την επιφάνεια αφής στις ηλεκτρικές πόρτες που είναι ενσωματωμένη στην κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή οροφής. Ακόμα και ψηλοί οδηγοί έχουν άφθονο χώρο στο εσωτερικό της καμπίνας.

Το Opel GT Concept έχει έναν ισχυρό 1.0L, τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βασισμένο στον υπερσύγχρονο αλουμινένιο κινητήρα των ADAM, Corsa και Astra. Ο αποδοτικός high-tech βενζινοκινητήρας αποδίδει 145 ίππους και μέγιστη ροπή 205 Nm στην σπορ έκδοσή του (τιμές κατανάλωσης για το Opel GT Concept δεν υπάρχουν ακόμα).