Τεχνολογία-Επιστήμη
Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016 16:44

Πιο ώριμοι δηλώνουν οι χρήστες του διαδικτύου για τα social media

Ολοκληρώθηκε η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν- ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για τα social media και το digital marketing, με τους χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα να δηλώνουν πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι σε ό,τι αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των σχετικών εργαλείων digital marketing από επιχειρήσεις.

Ολοκληρώθηκε η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν- ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για τα social media και το digital marketing, με τους χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα να δηλώνουν πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι σε ό,τι αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των σχετικών εργαλείων digital marketing από επιχειρήσεις.

Η έρευνα διεξάγεται για 6η συνεχόμενη χρόνια και στόχος της είναι η καταγραφή του τρόπου χρήσης των social media και των υπολοίπων εργαλείων digital marketing, από τους χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα.

Τρεις είναι οι άξονες στους οποίους συγκεντρώθηκαν απαντήσεις από τους 1.200 Internet users που συμμετείχαν στην έρευνα:

  • χρήση social media (Facebook, Youtube, Twitter)
  • χρήση μηχανών αναζήτησης
  • ανταπόκριση σε ενέργειες e-mail marketing

Σε ό,τι αφορά τη χρήση των social media, το κινητό εξελίσσεται πλέον στο κύριο μέσο πρόσβασης, αφού το 62% των χρηστών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν καθημερινά το Facebook μέσω της εφαρμογής που έχουν εγκαταστήσει στην κινητή τους συσκευή, ενώ μόνο το 53% μέσω του web.

Ένας στους δύο χρήστες δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί απλώς για να παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις κινήσεις των φίλων του. Το υπόλοιπο 50% δηλώνει ότι οι κινήσεις τις οποίες κάνει κατά την χρήση του Facebook για την αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους φίλους του είναι: like (58%), μηνύματα (54%), κοινοποιήσεις (20%), ενώ μόνο το 8% δηλώνει ότι «ανεβάζει» φωτογραφία και τοποθετεί ετικέτες σε προϊόντα.

Στην έρευνα, αρχίζει να προδιαγράφεται μια αναδυόμενη τάση όσον αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του μέσου με τις επιχειρήσεις: Like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο (19%), like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων (12% και 8% αντίστοιχα). Οι χρήστες δηλώνουν πιο ώριμοι ως προς την χρήση του μέσου και οι πιο σημαντικές ανησυχίες που έχουν είναι η αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν (45%) και η χρησιμότητα του χρόνου που δαπανούν κατά την χρήση του μέσου (23%), ποσοστά τα οποία έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με την περσινή έρευνα.

Το επόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έντονη χρήση, είναι το Υoutube. Οι χρήστες δηλώνουν ως βασική ενέργεια την ακρόαση μουσικής (92%). Η έρευνα διαπιστώνει ότι ένα ποσοστό 67% δηλώνει ότι προσπερνά τις διαφημίσεις. Σημαντικό κρίνεται τέλος το ποσοστό συνδυασμού της χρήσης του Υoutube με το Facebook: το 41% δηλώνει ότι ψάχνει βίντεο στο Υoutube, προκειμένου να τα αναρτήσει στο Facebook.

Τέλος, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι το Twitter. Ένας στους τέσσερις χρήστες του internet δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις μέσω του συγκεκριμένου μέσου.

Χρήση μηχανών αναζήτησης

Οι  χρήστες του ίντερνετ δηλώνουν εξοικειωμένοι με την χρήση των μηχανών αναζήτησης, αφού οκτώ στους δέκα αναφέρουν ότι επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, κάτι που δικαιολογεί την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις σε τεχνικές SEO. Παράλληλα αναδεικνύεται σταδιακά η σημασία των «banner-ads» αφού ένας στους 10 επισκέπτεται συχνά τις διαφημίσεις των μηχανών αναζήτησης.

Ανταπόκριση σε ενέργειες e-mail marketing

Η έρευνα καταγράφει την σημασία του e-mail ως ουσιαστικό εργαλείο στην ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Τρεις στους δέκα χρήστες του διαδικτύου δηλώνει ότι δίνει το e-mail του συχνά προκειμένου να παραλαμβάνει newsletters και ένας στους τέσσερις ανοίγει συχνά τα e-mails τα οποία λαμβάνει. Παράλληλα, 8% των χρηστών Internet δηλώνουν πως αγοράζουν συχνά με βάση τις διαφημίσεις που λαμβάνουν σε newsletters.