Mag
Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016 18:32

Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων έχουν οβάλ σχήμα;

Η πλειονότητα των ταξιδιωτών δείχνει συνήθως μία προτίμηση στις θέσεις κοντά στα παράθυρα του αεροπλάνου, επιθυμώντας να απολαύσει τη θέα από ψηλά. Πόσοι όμως αναρωτήθηκαν γιατί τα συγκεκριμένα παράθυρα δεν έχουν γωνίες, αλλά είναι οβάλ;

Η πλειονότητα των ταξιδιωτών δείχνει συνήθως μία προτίμηση στις θέσεις κοντά στα παράθυρα του αεροπλάνου, επιθυμώντας να απολαύσει τη θέα από ψηλά. Πόσοι όμως αναρωτήθηκαν γιατί τα συγκεκριμένα παράθυρα δεν έχουν γωνίες, αλλά είναι οβάλ;

Με την πάροδο των ετών, η αεροναυπηγική πραγματοποίησε τεράστια άλματα, με τα αεροπλάνα πλέον να έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια. Ανάμεσα στις αλλαγές που έλαβαν χώρα, για λόγους ασφαλείας, ήταν και αυτή στο σχήμα των παραθύρων του αεροπλάνου, τα οποία αρχικά ήταν ορθογώνια.

Στις αρχές της δεκαετία του 1950 έκαναν την εμφάνισή τους τα αεροσκάφη τύπου De Havilland Comet τα οποία μπορούσαν να ταξιδέψουν σε πιο μεγάλα ύψη. Σύμφωνα με τον Independent, ωστόσο, δύο ατυχήματα αεροσκαφών αυτού του τύπου, τα οποία άφησαν πίσω τους 56 νεκρούς, αποδόθηκαν στα τετράγωνα παράθυρα που διέθεταν τα συγκεκριμένα αεροπλάνα.

Τα δύο αεροσκάφη διαλύθηκαν εν ώρα πτήσης λόγω της πίεσης του αέρα, με τους ειδικούς να αποφαίνονται ότι οι γωνίες των παραθύρων αποτελούσαν αδύναμα σημεία για το αεροπλάνο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις συνθήκες που επικρατούν σε μεγάλα ύψη. 

Λόγω της πίεσης αυτής, αλλά και των «ευάλωτων» γωνιών, τα παράθυρα εμφάνιζαν περισσότερες πιθανότητες να ραγίσουν. Αντίθετα, με τα στρογγυλά παράθυρα η πίεση κατανέμεται στην περιφέρεια του παραθύρου και ο κίνδυνος να σπάσουν μειώνεται.