Κοινωνία
Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2016 13:06

De Volkskrant: Η ελληνική ακτοφυλακή δεν έχει εναλλακτική

Πολλά είναι τα δημοσιεύματα στον ευρωπαϊκό τύπο που αναφέρονται στο ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από τη ζώνη Σένγκεν εξαιτίας της πλημμελούς φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε..

Πολλά είναι τα δημοσιεύματα στον ευρωπαϊκό τύπο που αναφέρονται στο ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από τη ζώνη Σένγκεν εξαιτίας της πλημμελούς φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε..

Η ολλανδική εφημερίδα De Volkskrant εκτιμά ότι η Ελλάδα χρειάζεται μεγαλύτερη υποστήριξη.

«Για χρόνια ολόκληρα αρνείτο τη βοήθεια της Frontex και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο (EASO). Μόνο όταν απειλήθηκε με αποπομπή από τη ζώνη του Σέννκεν ζήτησε βοήθεια. Αυτό έγινε τον Δεκέμβριο. Από τότε η ελληνική ακτοφυλακή ενισχύθηκε με 20 πλοία. Η Ευρώπη έστειλε 800 συνοριοφύλακες. Τουλάχιστον στα χαρτιά. Στις αρχές Ιανουαρίου δεν είχαν καταφθάσει ούτε οι μισοί. Η υπεσχημένη βοήθεια δεν φθάνει για να κρατήσει μακριά τους πρόσφυγες, οι οποίοι καταφθάνουν με 50 πλοιάρια την ημέρα στα ελληνικά νησιά. Και αυτό τον χειμώνα», αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα.

«Το περασμένο καλοκαίρι χιλιάδες πρόσφυγες κατέφθαναν στο Αιγαίο με εκατοντάδες πλοιάρια. Η ακτοφυλακή δεν έχει εναλλακτική από το να μεταφέρει με ασφάλεια τους πρόσφυγες στη χώρα, όταν αυτοί εισέρχονται στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Το να τους στείλει κανείς πίσω θα ήταν επικίνδυνο και χωρίς νόημα», συμπληρώνεται.

Η γερμανική Badische Zeitung σημειώνει για το ίδιο θέμα: «Υπάρχουν λόγοι που η Ελλάδα δεν τηρεί τις υποχρεώσεις της. Hotspots και κέντρα κατανομής προσφύγων σε μια χώρα η οποία γεωγραφικά είναι απομονωμένη από την υπόλοιπη Ε.Ε. και η οποία έχει εκατοντάδες νησιά κατά μήκος των τουρκικών ακτών είναι ένας οργανωτικός εφιάλτης. Η Αθήνα δεν θέλει όμως να βγει από τη Σένγκεν. Να πετάξουν κάποιον έξω δεν γίνεται. Αντί όλα τα κράτη να βελτιώσουν μαζί τη φύλαξη των συνόρων, η κάθε χώρα χτίζει το δικό της μικρό φρούριο. Για τους πρόσφυγες αυτό σημαίνει έναν εξαντλητικό και ταπεινωτικό δρόμο γεμάτο εμπόδια. Και για εμάς τους Ευρωπαίους το τέλος ενός ονείρου».