ΣΤΗΝ παραγωγή 400.000 υβριδικών αυτοκινήτων, θα προχωρήσει το επόμενο έτος η Toyota Motor Corp., η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αυτοκινήτων με ηλεκτρικούς και με κινητήρες βενζίνης, τουλάχιστον 33% περισσότερα από τον στόχο του 2005, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος των εν λόγω αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον προέδρό της.
«Αυτό είναι το επίπεδο στο οποίο θα φτάσουμε, επεκτείνοντας τη δυναμικότητά μας», ανέφερε ο πρόεδρος, Κatsuaki Watanabe, μιλώντας στους αναλυτές και τους επενδυτές, σήμερα στη Ν. Υόρκη, συμπληρώντας: «Με τα σημερινά δεδομένα και την επέκταση των δραστηριοτήτων μας, θα μπορέσουμε να κατασκευάσουμε 400.000 υβριδικά αυτοκίνητα».
Η προηγούμενη πρόβλεψη της εταιρείας, ανέφερε για πωλήσεις 300.000 οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2005. Τώρα η πρόβλεψη αυτή αναφέρει ότι οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων της Toyota θα κυμανθούν από 240.000-250.000 οχήαμτα.
Κάποια στιγμή, όλα τα αυτοκίνητα της Toyota Motor Corp., της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, θα μπορούν τελικά να κινούνται με ηλεκτρικούς και με κινητήρες βενζίνης, καθώς οι τιμές των καυσίμων σε επίπεδα ρεκόρ, περιορίζουν τη ζήτηση για συμβατικά αυτοκίνητα.
Η Τoyota, η πρώτη μεγαλύτερη εταιρεία των αποκαλούμενων υβριδικών αυτοκινήτων, είπε, ότι θέλει να αυξήσει την παραγωγή τους κατά 60% το 2006 και να μειώσει το κόστος και τις τιμές τους, προκειμένου να τα καταστήσει προσιτά.
«Στο μέλλον, τα αυτοκίνητα που θα βλέπετε από την Toyota θα είναι 100% υβριδικά, ανέφερε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Kazuo Okamoto, στη Φραγκφούρτη. Ο ίδιος, αρνήθηκε να αναφερθεί στο χρονοδιάγραμμα επίτευξης αυτού του στόχου. «Πιστεύουμε, είπε, ότι σε 10 χρόνια ο κόσμος θα έχει γεμίσει υβριδικά αυτοκίνητα».
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πουλήσει 425.000 υβριδικά αυτοκίνητα από το 1997 και προσπαθεί να έχει κέρδος από την υπεροχής της έναντι της General Motors Corp. και της Ford Motor Co. στην τεχνολογία. Ο πρόεδρος της Toyota, Katsuaki Watanabe, είπε ότι σκοπεύει να μειώσει στο ήμισυ την αρχική τιμή των υβριδικών αυτοκινήτων έναντι των συμβατικών το νωρίτερο δυνατό.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνδυάζουν τη συμβατική τεχνολογία, με τον παραδοσιακό βενζινοκινητήρα, με τη βασική διαφορά όμως, πως η λειτουργία του συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα.
Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες, δίνοντας τη δυνατότητα στο μοντέλο Prius να διανύσει 55 μίλια με ένα γαλόνι βενζίνης, τη διπλάσια απόσταση απ'ό,τι ένα συμβατικό αυτοκίνητο, με επίσης ένα γαλόνι βενζίνης. Το κόστος για τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι 3.000 έως 5.000 δολ. υψηλότερο του αντίστοιχου αγοράς των συμβατικών που κινούνται με βενζίνη, σύμφωνα με τους αναλυτές του κλάδου.
Οι μετοχές της Toyota, σημείωναν άνοδο 1,1%, φθάνοντας στις 4.710 γιέν η μία, ενώ άλλαξαν χέρια στα 4.700 γιέν η μία στη 1:55' μ.μ. στο Τόκυο.