Εστιάζοντας στη χωρική διάσταση της μετάβασης από την ημέρα στη νύχτα, συνδιαλεγόμενος με το υπαρξιακό ζήτημα του χρόνου και του τέλους, ο εικαστικός Γιάννης Μαλεγιαννάκης παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική του έκθεση, με τίτλο «Απόγευμα», η οποία εγκαινιάζεται στην γκαλερί Elika, την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου, στις 8 το βράδυ.
Εστιάζοντας στη χωρική διάσταση της μετάβασης από την ημέρα στη νύχτα, συνδιαλεγόμενος με το υπαρξιακό ζήτημα του χρόνου και του τέλους, ο εικαστικός Γιάννης Μαλεγιαννάκης παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική του έκθεση, με τίτλο «Απόγευμα», η οποία εγκαινιάζεται στην γκαλερί Elika, την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου, στις 8 το βράδυ.
Ως μια στιγμή ευαίσθητης διαύγειας
Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 27 Φεβρουαρίου, πραγματεύεται τη μετάβαση από την ημέρα στη νύχτα, εστιάζοντας όχι τόσο στον χρονικό της χαρακτήρα, όσο στη χωρική της διάσταση, στον χώρο του απογεύματος. Το όριο ανάμεσα στην ημέρα και τη νύχτα προβάλλεται ως μια στιγμή ευαίσθητης διαύγειας και σκιαγραφείται μέσα από μια νέα ενότητα ζωγραφικών έργων και τρεις υποενότητές της.
Στους ορίζοντες, που αποτελούν τα μεγαλύτερα έργα της έκθεσης, ο φυσικός χώρος μετατρέπεται σε ζωγραφικό τονικό πεδίο και η αίσθηση της βεβαιότητας που προσφέρει το φυσικό τοπίο - όπου η γραμμή του ορίζοντα χρησιμεύει ως εργαλείο προσανατολισμού - υπονομεύεται. Ταυτόχρονα, τα έργα αυτά φέρνουν στο προσκήνιο τα υπαρξιακά ζητήματα του χρόνου και του τέλους, που πραγματεύεται η έκθεση στο σύνολό της.
Στην ψυχολογία του απογεύματος παραπέμπουν και οι απεικονίσεις των εσωτερικών χώρων, όπου τα στατικά όρια ανάμεσα στα αντικείμενα και τον κενό χώρο υποβιβάζονται σε μια διαπερατή μεμβράνη. Με αντίστοιχο τρόπο, ο χρόνος εξοστρακίζεται στα έργα που απεικονίζουν αγάλματα. Με σημείο αφετηρίας πρόχειρες φωτογραφήσεις από Μουσεία, η σειρά αυτή διερευνά την ατμοσφαιρική απόσταση ανάμεσα στον παρατηρητή και το άγαλμα.
Σταδιακή ανάδυση του λανθάνοντος ειδώλου
Σε συνέχεια της προηγούμενης δουλειάς του, στα έργα του Γιάννη Μαλεγιαννάκη, ο χώρος ανιχνεύεται και σταδιακά αποτυπώνεται στη ζωγραφική επιφάνεια μέσα από μια διαδικασία, που θυμίζει την ανάδυση του λανθάνοντος ειδώλου στην αναλογική φωτογραφία. H στροφή του βλέμματος προς το εσωτερικό της εικόνας σηματοδοτεί το άνοιγμα ενός οπτικού ασώματου χώρου, που, αν και κατάγεται από τον πραγματικό, σταδιακά αυτονομείται, υποβάλλοντας την αίσθηση μιας κλειστής πραγματικότητας.
Με υποτροφίες και βραβεία
Ο Γιάννης Μαλεγιαννάκης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1977. Το 2007, αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και, το 2010, ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό των Εικαστικών Τεχνών. Στη συνέχεια, εργάστηκε στο Βερολίνο (Udk) και τη Δρέσδη (HfBK), όπου, το 2014, ολοκλήρωσε τον κύκλο Meisterschüler. Έχει διακριθεί, μεταξύ άλλων, με το βραβείο του Ιδρύματος Charles Oulmont (Παρίσι) και το βραβείο Σπυρόπουλου και έχει λάβει υποτροφίες από το ΙΚΥ και την Ακαδημία Αθηνών.
Πληροφορίες
Γκαλερί Elika: Ομήρου 27 - Αθήνα, τηλ.: 210 3618045. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Παρασκευή: 12.00 - 20.00, Σάββατο: 12.00 - 16.00.
Δρακάκη Δέσποινα
[email protected]