Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ανέβαλε την ψηφοφορία σχετικά με τα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, μετά την ένσταση ομάδας πολιτικών που υποστηρίζει ότι η νομοθεσία οφείλει να είναι πιο περιοριστική από τις παρούσες προτάσεις.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ανέβαλε την ψηφοφορία σχετικά με τα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, μετά την ένσταση ομάδας πολιτικών που υποστηρίζει ότι η νομοθεσία οφείλει να είναι πιο περιοριστική από τις παρούσες προτάσεις.
Το υφιστάμενο σχέδιο επιτρέπει στα αυτοκίνητα να συνεχίσουν να εκπέμπουν περισσότερο από το διπλάσιο των επίσημων ορίων για τα οξείδια του αζώτου, τα οποία συχνά είναι υπεύθυνα για ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος και πρόωρους θανάτους.
Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου Volkswagen τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εκκλήσεις για την επιβολή αυστηρότερων ορίων εκπομπών έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική. Τον Δεκέμβριο, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου απέρριψε το προσχέδιο του νόμου περί εκπομπών των αυτοκινήτων, που συμφωνήθηκε από τους εκπροσώπους των 28 κρατών μελών, με την αιτιολογία ότι οι περιορισμοί δεν ήταν αρκετά αυστηροί.
Μάλιστα ο Χέρμπεν-Γιαν Χέρμπραντι, μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και των Ολλανδών Φιλελευθέρων, είχε χαρακτηρίσει τα προτεινόμενα όρια ως «ντροπιαστικά», ιδίως δεδομένου ότι οι τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών «σήμερα είναι διαθέσιμες και οικονομικές».
Η Ρεμπέκα Χαρμς, συνεπικεφαλής της ομάδας των Πρασίνων, υποστήριξε με τη σειρά της ότι η καθυστέρηση της ψηφοφορίας αποτελεί μια προσπάθεια να αποτραπεί η οριστική απόρριψη του σχεδίου.
«Η σαφής πρόθεση της αναβολής είναι να αποτραπεί η απόρριψη αυτής της θεμελιωδώς εσφαλμένης διαδικασίας δοκιμής εκπομπών οδήγησης», δήλωσε η Χαρμς. «Αυτό μπορεί να συμφέρει την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά σαφέστατα δεν είναι προς το συμφέρον των Ευρωπαίων πολιτών».
Η παρούσα πρόταση έχει ως στόχο να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των δοκιμών και των εκπομπών υπό πραγματικές οδικές συνθήκες από το 2017, ώστε να περιοριστεί η τοξική ρύπανση που βρίσκεται επτά φορές πάνω από τα ευρωπαϊκά όρια ασφαλείας.
Μετά το 2020, το σχέδιο θα επιτρέπει ακόμα υπέρβαση έως και κατά 50 τοις εκατό πάνω από το νόμιμο ανώτατο όριο για τα οξείδια του αζώτου, το οποίο έχει καθοριστεί στα 80 χιλιοστόγραμμα ανά χιλιόμετρο.
Ωστόσο, το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα υποστηρίζει ότι η απόρριψη του σχεδίου νόμου θα καθυστερήσει τις αλλαγές στα παλιά όρια, και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δε θα έχει την απαραίτητη βεβαιότητα ώστε να προβεί σε επιχειρηματικές προσαρμογές και επενδύσεις σε καθαρότερη τεχνολογία.
Εάν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απορρίψει την πρόταση, η καθυστέρηση μπορεί να αγγίξει τα δύο χρόνια, προτού καταρτιστεί ένα νέο προσχέδιο νόμου.