Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ζητά τη θέσπιση ενός «φόρου άνθρακα» στις αερομεταφορές και τη ναυτιλία που θα συμβάλει στην επίτευξη των παγκόσμιων κλιματολογικών στόχων.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ζητά τη θέσπιση ενός «φόρου άνθρακα» στις αερομεταφορές και τη ναυτιλία που θα συμβάλει στην επίτευξη των παγκόσμιων κλιματολογικών στόχων.
Οι ειδικοί του χρηματοοικονομικού οργανισμού εκτιμούν πως μία εισφορά των 30 δολαρίων ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα από τις εκπομπές που προκαλούν τα καύσιμα των διεθνών μεταφορών, θα μπορούσε να είχε οδηγήσει στη συγκομιδή 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο για το 2014.
Η έκθεση επισημαίνει πως ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη συμφωνία για την κλιματική αλλαγή κατά τη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών στο Παρίσι, η φορολόγηση του άνθρακα θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο των προσπαθειών για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Οι εκπομπές από αεροπλάνα και πλοία, οι οποίες αποτελούν περίπου το 4% του παγκόσμιου συνόλου και εμφανίζουν σταθερά ανοδικές τάσεις, δεν αναφέρονται άμεσα στη συμφωνία του Παρισιού.
Η ρύθμιση των εκπομπών της ναυτιλίας και των αερομεταφορών επαφίεται επομένως στις διεθνείς αρχές υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, το Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας και το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, αντίστοιχα.
Οι εκπομπές των αερομεταφορών έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε μόλις είκοσι χρόνια. Μόνο το 2012, οι εκπομπές από πλοία και αεροπλάνα που διέσχισαν εθνικά σύνορα άγγιξαν το ένα δισεκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ισοδύναμες με τις εκπομπές από ορυκτά καύσιμα όλης της Αφρικής για το ίδιο διάστημα.
Η έκθεση του ΔΝΤ καταλήγει ότι αναγνωρίζεται πως υπάρχουν «σημαντικές προκλήσεις» για την επιβολή μίας τέτοιας εισφοράς, καθώς και ανάγκη για διεθνή συντονισμό και ρύθμιση των διαφόρων νομικών ζητημάτων, αλλά η κατάσταση κρίνεται ως «διαχειρίσιμη».