H εισαγωγή αρκετών εταιρειών στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προχωρεί με ταχείς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι οι τιμές για την απόκτηση αυτοκινήτων του είδους είναι ακόμη στα ύψη για το ευρύ κοινό, πολύ υψηλότερα από εκείνα των ανάλογων συμβατικών μοντέλων καθένα στην κατηγορία του.
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
H εισαγωγή αρκετών εταιρειών στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προχωρεί με ταχείς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι οι τιμές για την απόκτηση αυτοκινήτων του είδους είναι ακόμη στα ύψη για το ευρύ κοινό, πολύ υψηλότερα από εκείνα των ανάλογων συμβατικών μοντέλων καθένα στην κατηγορία του.
Φυσικά, το χαμηλό κόστος χρήσης δημιουργεί προϋποθέσεις, σε μακροπρόθεσμη βάση, για την ένταξη και τέτοιων αυτοκινήτων στη δυνητική επιλογή πολύ συνειδητοποιημένων καταναλωτών, με οικολογικές ευαισθησίες και εξαιρετικά οργανωμένη καθημερινότητα στις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.
Η Kosmocar-VW ανακοίνωσε, πρόσφατα, την επίσημη έναρξη διάθεσης στην ελληνική αγορά των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της.
Το e-up! με 28.000 ευρώ αποτελεί την αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση της Volkswagen στα αυτοκίνητα πόλης.
Με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 82 ίππων και ροπής 210Nm, επιταχύνει 0-80 χλμ σε 8,1 δευτ. με μέγιστη ταχύτητα τα 130 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του e-up! είναι 11,7kWh/100 χλμ το οποίο αντιστοιχεί σε 2,3 ευρώ /100 χλμ, βάσει του τρέχοντος οικιακού τιμολογίου της ΔΕΗ. Το e-up! διαθέτει 3 οδηγικά προφίλ (normal, eco, eco+) και 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, για βέλτιστη διαχείριση ενέργειας και επομένως αυτονομίας.
Το e-Golf με 38.900 ευρώ αποτελεί την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Golf. Με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 115 ίππων και ροπής 270Nm, επιταχύνει 0-80 χλμ σε 6,9 δευτ. με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ/ώρα.
Η μέση κατανάλωση του e-Golf είναι 12,7kWh/100km, που αντιστοιχεί σε 2,5 ευρώ /100 χλμ. Αντίστοιχα με το e-up!, το e-Golf διαθέτει 3 διαφορετικά οδηγικά προφίλ (normal, eco, eco+) και 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, για βέλτιστη διαχείριση ενέργειας και επομένως αυτονομίας.
Το Golf GTE με 37.950 ευρώ, το Plug In Hybrid, εφοδιασμένο με τον κορυφαίο 1.4 TSI απόδοσης 150 ίππων, αλλά και ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων, αποδίδει συνδυαστικά 204 ίππους με μέγιστη ροπή 250Nm στις 1.600 - 3.500 σ.α.λ. και συνδυαστική ροπή 350Nm.
Παράλληλα, επιταχύνει 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτ., ενώ πετυχαίνει μέγιστη ταχύτητα 222 χλμ/ώρα. Το Golf GTE μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 50 χλμ, συνδυαστικά για 939 χλμ (πλήρως φορτισμένη μπαταρία & πλήρης δεξαμενή καυσίμου).
Η συνδυαστική μικτή κατανάλωση είναι 1,6 λτ/100 χλμ με εκπομπές ρύπων CO² 37γμ και προκύπτει βάσει κάλυψης διαδρομής κατά 2/3 με πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση και κατά 1/3 με υβριδική, όπως ορίζει ο NEDC (New European Driving Cycle).