Η «επανάσταση» των drones είναι ήδη εδώ, καθώς, χρόνια μετά την έναρξη της χρήσης τους για στρατιωτικούς σκοπούς, τα UAV/ drones έχουν αρχίσει να διατίθενται ευρέως στο εμπόριο, αποτελώντας μια από τις πλέον δημοφιλείς και ανερχόμενες κατηγορίες «τεχνολογικών» δώρων/ αγορών σήμερα, στην ευρεία καταναλωτική αγορά.
Η «επανάσταση» των drones είναι ήδη εδώ, καθώς, χρόνια μετά την έναρξη της χρήσης τους για στρατιωτικούς σκοπούς, τα UAV/ drones έχουν αρχίσει να διατίθενται ευρέως στο εμπόριο, αποτελώντας μια από τις πλέον δημοφιλείς και ανερχόμενες κατηγορίες «τεχνολογικών» δώρων/ αγορών σήμερα, στην ευρεία καταναλωτική αγορά.
Γενικό χαρακτηριστικό τους πάντως ήταν ότι δεν «φέρουν» ανθρώπους, καθώς είναι τηλεχειριζόμενα ή αυτόνομα- αυτό όμως δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του 184 AAV (Autonomous Aerial Vehicle) της κινεζικής Ehang, το οποίο είναι στην ουσία ένα drone που πετά αυτόνομα/ αυτόματα από μια τοποθεσία σε μια άλλη, και έχει θέση για έναν επιβάτη.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Gizmag, το ηλεκτρικό αυτό drone, που παρουσιάστηκε στη CES στο Λας Βέγκας, άρχισε να σχεδιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χουάζι Χου, πριν περίπου δύο χρόνια, μετά τον θάνατο δύο φίλων του σε συντριβές αεροσκαφών. Θεωρώντας ότι χρειάζεται ένα μέσον εναέριας μεταφοράς για μικρές/ μεσαίες αποστάσεις για το οποίο δεν απαιτείται άδεια πιλότου, επικεντρώθηκε σε ένα μέσον που θα κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά, μειώνοντας τον κίνδυνο στις χαμηλές πτήσεις.
Η κεντρική ιδέα είνια ότι ο επιβάτης απλά μπαίνει μέσα, ενεργοποιεί το σκάφος και διαλέγει τον προορισμό του μέσω μιας οθόνης αφής 12 ιντσών και στη συνέχεια πατά το κουμπί απογείωσης. Τα αυτόματα συστήματα του drone αναλαμβάνουν από εκεί και πέρα, επικοινωνώντας με πύργους ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, άλλα αεροσκάφη κλπ, αποφεύγοντας εμπόδια και αναλαμβάνοντας την πλοήγηση, επιλέγοντας την συντομότερη και ταυτόχρονα ασφαλέστερη διαδρομή. Όπως είναι αναμενόμενο, υπάρχουν συστήματα ασφαλείας για την περίπτωση δυσλειτουργίας, ενώ ο επιβάτης μπορεί να σταματήσει το σκάφος, αφήνοντάς το να αιωρείται, εάν το επιθυμεί.
Το κύριο σκάφος είναι φτιαγμένο από ελαφρά και ανθεκτικά υλικά, και το 184 κινείται χάρη σε οκτώ κινητήρες που βγάζουν 142 άλογα/ 106 kW. Οι βραχίονες που τους φέρουν μπορούν να αναδιπλώνονται όσο είναι στο έδαφος. Η φόρτιση της μπαταρίας (14,4 kWh) απαιτεί 4 ώρες ή 2 σε fast-charge, και η αυτονομία είναι 23 λεπτά με επιβάτη. Το βάρος είνια 200 κιλά, και μπορεί να μεταφέρει 120 κιλά, με μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ/ ώρα και μέγιστο ύψος 3.499 μέτρα. Επίσης, υπάρχει πορτ-μπαγκάζ, καθώς και εσωτερικός και εξωτερικός φωτισμός, air-conditioning, σύνδεση Ίντερνετ 4G και θύρες που ανοίγουν προς τα πάνω. Το 184 αναμένεται να είναι εμπορικά διαθέσιμο αργότερα μέσα στο έτος, σε τιμή μεταξύ 200.000 και 300.000 δολαρίων.