Auto
Πέμπτη, 03 Δεκεμβρίου 2015 12:00

Subaru Levorg: Τετρακίνητη υπέρβαση προσδοκιών

Η κτήση και χρήση ενός Subaru αποτελούσε, ανέκαθεν, τη φυσική συνέχεια της «μύησης» σε έναν διαφορετικό κόσμο. Η εμπλοκή της ιαπωνικής εταιρίας, για πολλά χρόνια, στα ράλι, κατά το παρελθόν, την εδραίωσε στη συνείδηση του κοινού, ως μια κατασκευάστρια ανθεκτικών αυτοκινήτων επιδόσεων, που, έθετε, διαρκώς υψηλούς στόχους. Μετά τους δημοφιλέστερους «εκπροσώπους» της στις ανάλογες κατηγορίες, το Forester από τη μια και το Impreza από την άλλη, και, αφού, κατέστησε σαφές η «μαμά» Fuji Heavy Industry ότι η συμμετρική τετρακίνηση είναι ό,τι καλύτερο για ένα αυτοκίνητο, τα επόμενα βήματα μετατρέπονται σε άλματα.

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Η κτήση και χρήση ενός Subaru αποτελούσε, ανέκαθεν, τη φυσική συνέχεια της «μύησης» σε έναν διαφορετικό κόσμο. Η εμπλοκή της ιαπωνικής εταιρίας, για πολλά χρόνια, στα ράλι, κατά το παρελθόν, την εδραίωσε στη συνείδηση του κοινού, ως μια κατασκευάστρια ανθεκτικών αυτοκινήτων επιδόσεων, που, έθετε, διαρκώς υψηλούς στόχους. Μετά τους δημοφιλέστερους «εκπροσώπους» της στις ανάλογες κατηγορίες, το Forester από τη μια και το Impreza από την άλλη, και, αφού, κατέστησε σαφές η «μαμά» Fuji Heavy Industry ότι η συμμετρική τετρακίνηση είναι ό,τι καλύτερο για ένα αυτοκίνητο, τα επόμενα βήματα μετατρέπονται σε άλματα.

Έπειτα από μια περίοδο σχετικής αναμονής, και αφού στο μεταξύ, έβγαλε στην αγορά το ενδιάμεσο μοντέλο XV, το οποίο στη χώρα μας, συγκυριακά και λόγω αλλαγής της εισαγωγικής εταιρίας, δεν είχε την τύχη των άλλων γνωστών μοντέλων, η εμφάνιση του νέου Sports Tourer, με το -ομολογουμένως- περίεργο όνομα Levorg δημιουργεί νέα δεδομένα για τη Subaru. Όπως διαπιστώσαμε στην πρόσφατη παρουσίασή του, στα μέρη μας, από την Πλειάδες Μotors AE, συγκεντρώνει, πράγματι, πάρα πολλά από όσα απαιτούν οι «ψαγμένοι» πελάτες, ήτοι τεχνολογίες αιχμής με υψηλή ποιότητα κατασκευής για απόλαυση και σιγουριά.

Οδηγώντας, προ ημερών, το νέο αυτοκίνητο, μέχρι το Γαλαξίδι νιώσαμε, με το πρώτο, ότι το πέρασμα του χρόνου στην εν λόγω μάρκα της δίνει τη δυνατότητα, χωρίς να αναλώνεται στην εμπορική φρενίτιδα του χώρου, να εξελίσσει τα προϊόντα της στον υπέρτατο βαθμό. Έτσι, πετυχαίνει και το top rating σε όλους τους τομείς, σε όλες τις αξιολογήσεις, σε διεθνές επίπεδο. Οι ιθύνοντες της εν Ελλάδι αντιπροσωπείας μας είπαν πως η εταιρία δεν δίνει έμφαση, απλώς, στα νούμερα των πωλήσεων, αλλά, με «μότο» τη φράση «εμπιστοσύνη στην κίνηση» κατακτά σταθερά εδάφη και το σημαντικότερο εξασφαλίζει ορκισμένους πελάτες στο σήμα, τους οποίους και διατηρεί, επί μακρόν.

Το όνομα Levorg, λοιπόν,  αποτελεί ένα συνδυασμό των λέξεων “legacy”, “revolution” and “touring” και σύμφωνα με τους εμπνευστές του επιτυγχάνει τον συνδυασμό υψηλής ποιότητας σχεδιασμού, packaging, επιδόσεων και ασφάλειας, ενισχύοντας την αξία σε όλους αυτούς τους τομείς.  Εξελίσσοντας το Levorg οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί  στόχευσαν να υπερβούν τις προσδοκίες των πελατών και να φέρουν την ευχαρίστηση της χρήσης του αυτοκινήτου σε υψηλότερα επίπεδα. Εμείς το εισπράξαμε, μεταξύ άλλων, είτε αγγίζοντας τα υπέροχα υλικά στο εσωτερικό, είτε αντικρίζοντας τα εκπληκτικής ευκρίνειας όργανα και την οθόνη πληροφοριών, είτε στρίβοντας με τρόπο που ελάχιστα αυτοκίνητα στρίβουν με τέτοια ακρίβεια, ταχύτητα και σταθερότητα, πάνω από όλα. Και πώς να μην είναι σταθερό όταν είναι βασισμένο στο πλαίσιο του Impreza WRX STI, με κύριο χαρακτηριστικό την υψηλή ακαμψία του αμαξώματος.

Από πλευράς σχεδιασμού πρόκειται για ένα μοντέρνο, αλλά, διακριτικό όχημα, ένα ιδιαιτέρως δυναμικό station wagon, χωρίς ακρότητες, όμως. Στην καμπίνα οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ καλούς χώρους, τόσο για τους ίδιους όσο και για τις αποσκευές τους, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα από 522 ( μεγαλύτερη από πολλούς ανταγωνιστές) έως 1.446 λίτρα. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση, ο διάκοσμος ευχάριστος και classy, η συναρμογή κορυφαία. Κάτω από το καπό, το μοτέρ βενζίνης είναι υπερτροφοδοτούμενο boxer 1,6 λίτρου που αποδίδει 170 ίππους και 25,5 χγμ ροπής, μόλις από τις 1.800 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic CVT, με 6 προκαθορισμένες σχέσεις και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών (εκπληκτική η λειτουργία του).

Σε ότι έχει να κάνει με την προληπτική ασφάλεια, το Levorg είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο πακέτο που αποτελείται από το σύστημα Subaru Rear Vehicle Detection και ένα σύστημα High Beam Assist (με εσωτερικό καθρέπτη οπισθοπορείας με αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία). Το Blind Spot Detection (BSD) σημαίνει ότι οχήματα σε πίσω νεκρά σημεία ανιχνεύονται με ραντάρ και φώτα LED ανάβουν ή αναβοσβήνουν στον καθρέπτη της πόρτας για να ειδοποιήσουν τον οδηγό, το Lane Change Assist (LCA), ότι οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα από πίσω στην διπλανή λωρίδα ανιχνεύονται από το ραντάρ και τα φώτα LED στον καθρέπτη της πόρτας ανάβουν ή αναβοσβήνουν για να ειδοποιήσουν τον οδηγό. Όταν τα συστήματα BSD και LCA ανιχνεύσουν ένα όχημα στο ραντάρ, ειδοποιούν τον οδηγό για τον κίνδυνο σύγκρουσης αναβοσβήνοντας τα φώτα LED στον καθρέπτη της πόρτας, εάν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα αφού ενεργοποίησε το φλας. 

Κατά την οπισθοπορεία τα οχήματα που πλησιάζουν από τα πλάγια ανιχνεύονται από το ραντάρ, τα φώτα LED αναβοσβήνουν στον καθρέπτη της πόρτας και ένα ηχητικό σήμα ηχεί εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης (Rear Cross Traffic Alert). Χρησιμοποιώντας, εξ άλλου, μία κάμερα με απλό φακό ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέπτη, αυτό το νέο σύστημα ασφάλειας ανιχνεύει προπορευόμενα και επερχόμενα αυτοκίνητα και αυτομάτως μεταστρέφει τους προβολείς από τη μεγάλη στη χαμηλή σκάλα. Το σύστημα βελτιώνει επίσης την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα ενσωματωμένο στον εσωτερικό καθρέπτη για να ανιχνεύει δυνατά φώτα, όπως προβολείς οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω και, αυτομάτως, μειώνει τη φωτεινότητα του καθρέπτη για να μειώσει το έντονο φως (High Beam Assist).

Οι πρώτες παραδόσεις του  Levorg αναμένονται τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου και διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, GT και GT-S. Η τιμή της πρώτης (με απόσυρση όσο υπάρχει ακόμη) είναι 31.970 ευρώ και της δεύτερης 35.470 ευρώ. Η πιο προσιτή τα έχει όλα, η άλλη έχει τα πάντα!