Σε τρία επίπεδα σε ισάριθμες επιτροπές οι οποίες θα επιφορτιστούν με την αναζήτηση λύσεων στα προβλήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, αρχίζει ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία όπως ανακοίνωσε και επίσημα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Σε τρία επίπεδα σε ισάριθμες επιτροπές οι οποίες θα επιφορτιστούν με την αναζήτηση λύσεων στα προβλήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, αρχίζει ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία όπως ανακοίνωσε και επίσημα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο υπουργός Νίκος Φίλης:
Σε πρώτη φάση, όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, μέχρι τις γιορτές θα έχουν εντοπιστεί και διατυπωθεί τα προβλήματα και οι προτεραιότητες.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει συζήτηση σε ομάδες εργασίας, αλλά και δημόσιες εκδηλώσεις, ούτως ώστε «να βρεθούν οι αναγκαίες και ρεαλιστικές λύσεις». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός στη συμμετοχή στο διάλογο όχι μόνο των φορέων, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο διάλογος θα αφορά το σύνολο της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία και το δημοτικό και προχωρώντας στο γυμνάσιο, το λύκειο -και την αναβάθμιση και αυτονομία του- και, εν τέλει, τα πανεπιστήμια, καθώς και έναν νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια.
Επίσης, στο πλαίσιο του διαλόγου, υπάρχει η πρόθεση από πλευράς υπουργείου να αξιοποιηθούν και τα πορίσματα της κοινής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η οποία θα συγκροτηθεί για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης στη βάση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, από τον ΟΟΣΑ.
«Ο διάλογος είναι μονόδρομος για να αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία η δημόσια εκπαίδευση», τόνισε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «δεν θα αναστατώσουμε την εκπαίδευση με βιαστικές αποφάσεις».
Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου αναφέρθηκε στις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί για τη λύση λειτουργικών θεμάτων των πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, αλλά και μόνιμων μελών ΔΕΠ, για την κάλυψη άμεσων αναγκών.
Επίσης, μίλησε για τις διαβουλεύσεις που γίνονται με τη ΔΕΗ και τους δήμους, ώστε τα ιδρύματα να ενταχθούν σε ειδικό τιμολόγιο και να μειωθούν τα δημοτικά τέλη, στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων τους.
Ακόμη, εξέφρασε τη φιλοδοξία της να επεκταθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα των μετεγγραφών σε ένα ηλεκτρονικό μητρώο φοιτητών, στο οποίο θα υπάρχει διασύνδεση με όλες τις υπηρεσίες που θα χρειάζονται οι φοιτητές (εφορία, στρατονομία κ.τ.λ.).
Ειδική αναφορά έγινε για το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), για το οποίο η κ. Αναγνωστοπούλου τόνισε ότι θα αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής των φοιτητών, καθώς θα καταργηθεί η κλήρωση.
Επίσης, όσον αφορά το θέμα της λήξης συμβάσεων των διοικητικών υπαλλήλων του ΕΑΠ, επισήμανε ότι δόθηκε λύση με την παράταση του ΕΣΠΑ κατά ένα μήνα, ενώ παράλληλα, παρατάθηκε η θητεία των υπαλλήλων μέχρι τον Αύγουστο 2016.
Από τη μεριά του, ο αναπληρωτής υπουργός για Θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης προανήγγειλε την άμεση κατάθεση νομοθετικών ρυθμίσεων για την Έρευνα, με τις οποίες θα εξασφαλίζεται η δημοκρατική διακυβέρνηση των Ερευντητικών Κέντρων, θα βελτιώνονται οι εργασιακές συνθήκες για τους νέους επιστήμονες και θα απλοποιούνται οι κανόνες υλοποίησης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, ενώ, παράλληλα, θα τεθούν οι βάσεις για έναν νόμο-πλαίσιο, «μακράς πνοής», για την έρευνα και την καινοτομία, που θα κατατεθεί έπειτα από ευρύ διάλογο.
Ακόμη, ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός Ταμείου, που θα εξασφαλίζει ένα ευέλικτο χρηματοδοτικό περιβάλλον για νέες καινοτόμες επιχειρήσεις, το οποίο θα συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, ότι η ηγεσία του υπουργείου επανέλαβε τις εξαγγελίες της για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αυτή τη φορά όμως, αναφέροντας αριθμούς: ο κ. Φίλης εξήγγειλε 10.000 προσλήψεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, ώστε να μην υπάρχει εξάρτηση από το ΕΣΠΑ, ενώ η κ. Αναγνωστοπούλου, έκανε λόγο για 500 προσλήψεις μέσα στο 2015 και για 1.000 το 2016, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πηγή: ΑΜΠΕ