Κυβερνοεγκληματίες ετοιμάζουν «εκστρατείες» με κακόβουλο λογισμικό και spam, με στόχους αγοραστές/ καταναλωτές και αλυσίδες καταστημάτων εν όψει Χριστουγέννων, σύμφωνα με ειδικούς.
Κυβερνοεγκληματίες ετοιμάζουν «εκστρατείες» με κακόβουλο λογισμικό και spam, με στόχους αγοραστές/ καταναλωτές και αλυσίδες καταστημάτων εν όψει Χριστουγέννων, σύμφωνα με ειδικούς.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, μία σπείρα έχει αναβαθμίσει το λογισμικό που χρησιμοποιούσε για να στοχεύσει καταστήματα, σύμφωνα με την εταιρεία iSight, ενώ έχει παρατηρηθεί αύξηση σε spam και phishing emails, σχεδιασμένα να στοχεύουν καταναλωτές που «κυνηγούν» προσφορές. Επίσης, άλλες συμμορίες δημιουργούν αντίγραφα δημοφιλών εφαρμογών για αγορές προκειμένου να κλέψουν δεδομένα καρτών.
Στο μεταξύ, οι 50 μεγαλύτερες αμερικανικές αλυσίδες/ brands διεξάγουν έρευνες στα εταιρικά τους δίκτυα για να διαπιστωθεί εάν έχουν μολυνθεί από το εξελιγμένο malware Modpos, που υποκλέπτει δεδομένα καρτών κατά το απειροελάχιστο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν είναι κρυπτογραφημένα. Ο Στίβεν Γουόρντ, διευθυντής της εταιρείας, κάνει λόγο για έναν «ελβετικό σουγιά», που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε είδους ύποπτη δραστηριότητα. Όπως επεσήμανε, η σπείρα πίσω από το Modpos είναι υπό παρακολούθηση εδώ και λίγο καιρό, αλλά εν όψει των Χριστουγέννων έχει προβεί σε ανανεώσεις/ αναβαθμίσεις – ενώ το λογισμικό παραμένει δύσκολο να «πιαστεί» από τα κλασικά συστήματα antivirus λόγω του έξυπνου, αρθρωτού τρόπου με τον οποίο έχει φτιαχτεί.
Στο μεταξύ η εταιρεία ThreatMetrix εκτιμά ότι τα online καταστήματα στοχοποιούνται από πολλές διαφορετικές εγκληματικές οργανώσεις, καθώς έχει γίνει αντιληπτή κατακόρυφη αύξηση των εκστρατειών εξαπάτησης πριν αρχίσει η περίοδος αγορών. Οι επιθέσεις κατά online καταστημάτων έχουν ήδη σημειώσει αύξηση 25% σε σχέση με νωρίτερα μέσα στο έτος - και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, με προσπάθειες χρήσης ψευδών ή κλεμμένων διαπιστευτηρίων, καθώς και botnets.