Σε κοινές κινητοποιήσεις μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Δεκεμβρίου αποφάσισαν να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, τον σιδηρόδρομο και τα λιμάνια ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και στις προωθούμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Σε κοινές κινητοποιήσεις μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Δεκεμβρίου αποφάσισαν να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, τον σιδηρόδρομο και τα λιμάνια ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και στις προωθούμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, εξήγγειλαν ειδικότερα τη συμβολική κατάληψη του ΤΑΙΠΕΔ στις 15 Δεκεμβρίου, ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ.
Αποφασίστηκε επίσης εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης, «σχετικά με την εκποίηση του δημόσιου πλούτου που εφαρμόζει η κυβέρνηση, ακολουθώντας πιστά τις μνημονιακές πολιτικές».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος αναφέρθηκε στην απαξίωση των σιδηροδρομικών εταιρειών και την έλλειψη τροχαίου υλικού και προσωπικού. Όπως είπε, το 50% του τροχαίου υλικού είναι ανενεργό, ενώ έκανε λόγο για τρανταχτή έλλειψη σε πολλές ειδικότητες, όπως στους Μηχανοδηγούς ( απασχολούνται 284 μηχανοδηγοί, έναντι 450 που ορίζει το Οργανόγραμμα).
Αντίστοιχα, ο Πρόεδρος του Συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος παρέθεσε στατιστικά στοιχεία που, όπως σημείωσε, καταδεικνύουν τη δραματική μείωση του συγκοινωνιακού έργου της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες. Για παράδειγμα, το 2009 τα λεωφορεία ήταν 1.703 και σήμερα μόλις 1.127 και τα δρομολόγια 15.857 το 2009 και 11.103 το 2015.
Ακόμη, ο κ.Σκούλος αντιτάχθηκε στην αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,40 ευρώ σημειώνοντας ότι η οικονομική διαφορά θα πρέπει να αναζητηθεί από τις οφειλές Υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ.
Ο πρόεδρος της ‘Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ Ελευθέριος Ρενιέρης ανέφερε ότι η συγχώνευση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καταγγέλλοντας ότι οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων του Ηλεκτρικού, αντί να μειώνονται επιμηκύνονται (σήμερα είναι από 4’ έως 6’, έναντι 3’ πριν από μερικά χρόνια) καθώς, και έλλειψη ανταλλακτικών στους νέους συρμούς του μετρό.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΟΣΜΕ Διομήδης Καρακωνσταντής διατύπωσε επικρίσεις για τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, όπως ανέφερε, σε φορτηγά, τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ, σημειώνοντας την ανάγκη παρέμβασης της ελληνικής πολιτείας.
Ο οντιπρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Απόστολος Ντάλλας, χαρακτήρισε «μύθο» την υποτιθέμενη, όπως είπε, επιτυχημένη παραχώρηση των προβλητών του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, κάνοντας λόγο για εργασιακό μεσαίωνα.
Παράλληλα, κατήγγειλε ότι η ελληνική πολιτεία κάνει τα «στραβά μάτια» στις παράνομες, όπως σημείωσε, κρατικές ενισχύσεις που λαμβάνει η COSCO, με ορατή την επιβολή προστίμου στην Ελλάδα από την Ε.Ε.