Mag
Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015 23:44

Φεστιβάλ ελληνικού ψαριού στη Νέα Υόρκη

Με μια γαστρονομική εμπειρία για εξειδικευμένους δημοσιογράφους ξεκίνησε η παρουσίαση των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του δεκαπενθήμερου φεστιβάλ ψαριών ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το οποίο πραγματοποιείται σε 15 διαφορετικά εστιατόρια της Νέας Υόρκης μεταξύ 8 και 22 Νοέμβριου 2015.

Με μια γαστρονομική εμπειρία για εξειδικευμένους δημοσιογράφους ξεκίνησε η παρουσίαση των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του δεκαπενθήμερου φεστιβάλ ψαριών ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το οποίο πραγματοποιείται σε 15 διαφορετικά εστιατόρια της Νέας Υόρκης μεταξύ 8 και 22 Νοέμβριου 2015.

Στην παρουσίαση το μενού επιμελήθηκε ο βραβευμένος με αστέρι Michelin σεφ Michael Psillakis, ο οποίος παρουσίασε επτά διαφορετικά πιάτα βασισμένα σε τσιπούρα και λαβράκι.

Οι εκδηλώσεις υλοποιούνται από τον οργανισμό Enterprise Greece και χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας με στόχο να ενισχυθεί η ζήτηση των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στη Β. Αμερική και ειδικότερα στον χώρο της εστίασης, καθώς εκεί καταναλώνεται το 90% της τσιπούρας και του λαβρακιού που πωλείται στις Η.Π.Α.

Όπως αναφέρει σε σχετικό δελτίο Τύπου ο Σύνδεσμος Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών, αν και η Β. Αμερική αποτελεί μια σχετικά μικρή αγορά για το ελληνικό ψάρι, έχει σημαντική προοπτική ανάπτυξης καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μέση ετήσια αύξηση της κατανάλωσης που ξεπερνά το 25%. Το 2014 καταναλώθηκαν περίπου 4.750 τόνοι εκ των οποίων το 55% εξάχθηκε από την Ελλάδα (2.500 τόνοι αξίας, σχεδόν 28 εκ. ευρώ).

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών τονίζει πως, όταν πριν από δέκα χρόνια οι Έλληνες επιχειρηματίες έστρεψαν το βλέμμα τους στην Αμερική, το λαβράκι υπήρχε μόλις στο 1% των μενού των εστιατορίων. Σήμερα έχει κατακτήσει καταναλωτές και σεφ και βρίσκεται σε ολοένα και περισσότερα μενού.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία πρόκειται για το ψάρι με τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης διείσδυσης στον χώρο της εστίασης (περίπου 28% αύξηση ετησίως) ξεπερνώντας ακόμα και τα καθιερωμένα θαλασσινά όπως ο σολομός, η γαρίδα και ο τόνος. Οι βασικές αιτίες δεν είναι άλλες από την γεύση του και την διατροφική του αξία, τονίζει ο Σύνδεσμος.

Σημειώνεται πάντως ότι η Τουρκία, η οποία αποτελεί κύριο ανταγωνιστή, έχει σχεδόν δεκαπλασιάσει τις πωλήσεις μέσα σε μία τριετία λόγω των χαμηλότερων τιμών πώλησης των προϊόντων και των φθηνότερων μεταφορικών. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών, αυτή η πραγματικότητα επιβάλλει να συνεχιστούν και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στην συγκεκριμένη αγορά και να αξιοποιηθεί κάθε σχετική δυνατότητα από το νέο Επιχειρησιακό πρόγραμμα Αλιείας που μόλις εγκρίθηκε.