Απόψεις
Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015 20:32

Ας σοβαρευτούμε επιτέλους

Με ένα δελτίο Τύπου 55 λέξεων το υπουργείο Παιδείας διαπίστωσε ότι καλλιεργείται κλίμα ανησυχίας στους μαθητές της Γ Λυκείου αναφορικά με τις εξετάσεις. Ανακοίνωσε, λοιπόν, για να καθησυχάσει τους υποψηφίους ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις θα προηγηθούν των ενδοσχολικών. Είναι παράλογο αυτό;

Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
[email protected]

Με ένα δελτίο Τύπου 55 λέξεων το υπουργείο Παιδείας διαπίστωσε ότι καλλιεργείται κλίμα ανησυχίας στους μαθητές της Γ Λυκείου αναφορικά με τις εξετάσεις.

Ανακοίνωσε, λοιπόν, για να καθησυχάσει τους υποψηφίους, ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις θα προηγηθούν των ενδοσχολικών. Είναι παράλογο αυτό;

Από τη στιγμή που διαχωρίστηκε η διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων από την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου, όπως είναι και το σωστό, πρέπει να προηγείται η απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου και να ακολουθεί η διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων.

Το απολυτήριο του λυκείου είναι ένας τίτλος πιστοποίησης σπουδών που η απόκτησή του αποτελεί προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων που δεν έχει σχέση με την πιστοποίηση γνώσεων.Πολύ σωστά, λοιπόν, διαχωρίστηκαν.

Η λογική χρονική σειρά είναι να προηγούνται οι ενδοσχολικές εξετάσεις, να αποκτούν οι μαθητές το απολυτήριο λυκείου και όσοι το αποκτήσουν και ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις.

Τώρα που ανακοινώθηκε η αντίστροφη διαδικασία και θα προηγούνται οι πανελλήνιες των ενδοσχολικών εξετάσεων θα πρέπει, όσοι θέλουν να αποκτήσουν μόνο το απολυτήριο λυκείου, να περιμένουν να ολοκληρωθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις και μετά να δώσουν τις ενδοσχολικές εξετάσεις για το απολυτήριο λυκείου.

Το μεγάλο γέλιο ή κλάμα (όπως το βλέπετε) θα είναι αν κάποιος περάσει σε ένα χαμηλόβαθμο ΤΕΙ και μείνει μετεξεταστέος στο σχολείο. Θα είναι φοιτητής και θα τρέχει το Σεπτέμβριο ως μετεξεταστέος να πάρει το απολυτήριο λυκείου για να προλάβει να γραφτεί στη σχολή του.

Φανταστείτε τι θα γίνει μετά τις πανελλήνιες εξετάσεις όταν οι μαθητές θα δώσουν τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Θα βγει όλη η ένταση, η απογοήτευση όσων θα νιώθουν ότι δεν τα κατάφεραν και θα ξεσπάσουν στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που θα καταντήσουν κωμωδία.

Ας σοβαρευτούμε. Οι εξετάσεις είναι δύο διαφορετικές και, όπως είπαμε, αυτό είναι σωστό. Δεν είναι η σειρά των εξετάσεων που θα αγχώσει ή θα ξεαγχώσει τους υποψηφίους.

Εξάλλου και στο σύστημα των δεσμών προηγούνταν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.Συνεπώς ξέρουμε πως λειτουργεί το σύστημα.

Αυτό που αγχώνει τους μαθητές είναι ότι μέχρι τώρα, ενώ έχουν συμπληρωθεί δύο ολόκληροι μήνες (δηλαδή το 22% του σχολικού έτους), από την έναρξη των μαθημάτων  υπάρχουν ακόμη λύκεια  όπου δεν διδάσκονται πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα και ότι το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να πει στους υποψηφίους πως θα υπολογίζονται τα μόρια εισαγωγής, όπου θα φανεί αν θα μετράει ο βαθμός του σχολείου, πόσο θα μετράει και πως.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αγχώνονται οι υποψήφιοι αλλά δεν είναι αυτοί που πιστεύει το Υπουργείο Παιδείας, όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου.

Ας τους πει κάποιος ποιο είναι το πρόβλημα, μήπως και το λύσουν