Κάποτε αποκλειστικότητα των ενόπλων δυνάμεων και των υπηρεσιών ασφαλείας, τα drones πλέον έχουν καταστεί διαθέσιμα στο ευρύ κοινό, και ως εκ τούτου είναι πάρα πολλές οι εταιρείες και οι ανεξάρτητοι εφευρέτες/ ερευνητές που δουλεύουν πάνω σε αυτά, παράγοντας πολλά διαφορετικά μοντέλα, με δικά τους χαρακτηριστικά.
Κάποτε αποκλειστικότητα των ενόπλων δυνάμεων και των υπηρεσιών ασφαλείας, τα drones πλέον έχουν καταστεί διαθέσιμα στο ευρύ κοινό, και ως εκ τούτου είναι πάρα πολλές οι εταιρείες και οι ανεξάρτητοι εφευρέτες/ ερευνητές που δουλεύουν πάνω σε αυτά, παράγοντας πολλά διαφορετικά μοντέλα, με δικά τους χαρακτηριστικά.
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η αμερικανικώ CyPhy Works, η οποία δημιούργησε το Parc- ένα drone επικεντρωμένο στην επίλυση ενός εκ των βασικότερων «προβλημάτων» του χώρου: Την παραμονή εν πτήσει, η οποία προφανώς εξαρτάται από τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του MIT Technology Review, το Parc μπορεί να παραμένει εν πτήσει επ'αόριστον, αναλαμβάνοντας καθήκοντα ιπτάμενου «σκοπού», χάρη σε ένα μικρονήμα - «κάβο/ καλούμπα», για μετάδοση ενέργειας και δεδομένων. Βεβαίως, αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να πετάξει πολύ μακριά, ωστόσο η εταιρεία θεωρείται ότι θα χρησιμοποιείται κυρίως για αναγνώριση σε μικρή εμβέλεια ή ως αναμεταδότης.
«Πρόκειται βασικά για ένα ρομπότ με απεριόριστο χρόνο πτήσης» επεσήμανε η Έλεν Γκράινερ, ιδρύτρια, μιλώντας στη συνδιάσκεψη EmTech 2015 στη Μασαχουσέτη. «Το στέλνεις ψηλά και μένει εκεί».
Το drone διαθέτει έξι στροφεία και φέρει κάμερα υψηλής ανάλυσης, ικανή για την παραγωγή υπέρυθρων εικόνων νυκτερινής όρασης. Ο «κάβος» είνια πιο λεπτός από καλώδιο ακουστικών, αλλά αρκετά ανθεκτικός για να χρησιμοποιηθεί ως «καλούμπα», για το μάζεμα του αεροσκάφους, εάν αυτό είναι απαραίτητο. Σημειώνεται πως το Parc μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να πετάξει αυτόματα σε συγκεκριμένο ύψος.
H εταιρεία αναπτύσσει επίσης ένα μικρό, «ασύρματο» drone, για χομπίστες, και ένα εξειδικευμένο drone για παραδόσεις πακέτων, το οποίο θα είναι σε θέση να πετά περισσότερο σαν αεροσκάφος, κάνοντας την πτήση του πιο αποδοτική από άποψης κατανάλωσης ενέργειας.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα μέσα στον μήνα η CyPhy Works έλαβε χρηματοδότηση ύψους 22 εκατ. δολαρίων από επενδυτές, με την Γκράινερ να προβλέπει «άνοιγμα» του καθεστώτος κανόνων όσον αφορά στις πτήσεις drones και έναρξη παραδόσεων κατά το 2020.