Πρωταγωνίστρια σε ένα έργο που καταθέτει ένα εύστοχο σχόλιο για την ευθύνη και τις συνέπειες των επιλογών που ακολουθούν και καθορίζουν τη ζωή μας, και φωτίζει την παθολογία της σημερινής Ελλάδας, καταγράφοντας τα προβλήματα των νέων ανθρώπων, η ηθοποιός Λένα Δροσάκη μάς μιλά για την παράσταση «Καγκουρό».
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Πρωταγωνίστρια σε ένα έργο που καταθέτει ένα εύστοχο σχόλιο για την ευθύνη και τις συνέπειες των επιλογών που ακολουθούν και καθορίζουν τη ζωή μας, και φωτίζει την παθολογία της σημερινής Ελλάδας, καταγράφοντας τα προβλήματα των νέων ανθρώπων, η ηθοποιός Λένα Δροσάκη μάς μιλά για την παράσταση «Καγκουρό».
Για πρώτη φορά, το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη παρουσιάζεται στο θεατρικό σανίδι, από το Εθνικό Θέατρο, με τη ματιά του νέου σκηνοθέτη Δημήτρη Μυλωνά, στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος».
Η Λένα Δροσάκη υποδύεται ένα κορίτσι που επιμένει να ονειρεύεται, σε μια ιστορία που μάς μεταφέρει από τον μικρόκοσμο μιας καθημερινής ελληνικής οικογένειας, στον μακρόκοσμο μιας ολόκληρης κοινωνίας, και μιλά για το έργο και για το πώς αισθάνεται για όσα συμβαίνουν στη χώρα μας.
Ποια ζητήματα θίγει το έργο;
Το «Καγκουρό» προσπαθεί να συνομιλήσει με τα ζητήματα που έχουν οι νέοι, στις μέρες μας. Την ανεργία, τις οικογενειακές σχέσεις, το ότι, όλο και περισσότερο, μπαίνουμε στην απομόνωση, στη μοναξιά, δεν εκφράζουμε τους φόβους μας και τις αγωνίες μας. Θίγει το αδιέξοδο των νέων, που αναγκάζονται να γίνουν οικονομικοί μετανάστες.
Τι διαδραματίζεται στην ιστορία του;
Οι ήρωες προσπαθούν να έρθουν σε επαφή και να κατανοήσουν ο ένας τον άλλον, μα χωρίς να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Αυτό δημιουργεί εντάσεις και παρεξηγήσεις και οδηγεί τα πράγματα σε εκβάσεις που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί, αν μιλούσαν με ειλικρίνεια ή αν τα “πρέπει” μέσα τους δεν είχαν τόσο μεγάλο χώρο.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του δικούς σας ρόλου;
Η Μαρίνα είναι ένα κορίτσι αρκετά ευαίσθητο. Αναζητεί την κατανόηση από τους δικούς της ανθρώπους, για να μη νιώθει ανασφάλεια, και δεν σταματά να ονειρεύεται. Τα όνειρά της είναι η κινητήρια δύναμή της.
Ποια είναι τα πιο μελανά σημεία της σημερινής Ελλάδας;
Εμένα, με έχει αγγίξει πολύ αυτό που συμβαίνει γύρω μου και που το συνάντησα και στο έργο. Ο τρόπος που επικοινωνούμε μεταξύ μας. Νιώθω πως η μοναξιά μάς έχει γίνει συνήθεια, ο φόβος είναι σχεδόν φίλος μας, και αυτό μάς οδηγεί στο να μη βλέπουμε καθαρά. Να μιλάμε όλο και λιγότερο, άρα να εκφραζόμαστε ελάχιστα, με συνέπεια να δημιουργείται θυμός. Ένας άνθρωπος θυμωμένος δεν είναι ευτυχισμένος.
Υπάρχει περιθώριο για αισιοδοξία;
Πιστεύω πως δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Είναι μονόδρομος. Έχω την αίσθηση πως, αν πάψω να αισιοδοξώ σε ένα πλαίσιο λογικό, αν αρχίσω να τα βλέπω όλα απαισιόδοξα και χωρίς καμία ελπίδα, το νόημα έχει χαθεί. Δεν θα έχω κανένα κίνητρο για ζωή, για δημιουργία, για όνειρα. Αν τα παρατήσω τώρα, που είμαι ακόμα νέα, θα ζω σαν να έχω πεθάνει.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς, σκηνικά - κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα, φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου, μουσική: Παύλος Κατσιβέλης, επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Σαραντοπούλου, βοηθός σκηνοθέτη: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου, φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή. Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μαρίνα: Λένα Δροσάκη, Κέρβερος: Μελέτης Ηλίας, Ορφέας: Γιώργος Παπαπαύλου, Δημήτρης: Χρήστος Σαπουντζής, Τάκης: Σπύρος Τσεκούρας.
Πληροφορίες
Εθνικό Θέατρο - Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»: Αγίου Κωνσταντίνου 22 - 24, Αθήνα, τηλ.: 210 5288170 - 171. Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 45΄περίπου, χωρίς διάλειμμα. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18.00 και 21.00, Κυριακή: 19.30. Τιμές εισιτηρίων: κανονικό: 15 ευρώ, φοιτητικό: 10 ευρώ, κάθε Πέμπτη: ενιαία τιμή: 13 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: ταμεία θεάτρου, τηλεφωνικά: 210 7234567, ηλεκτρονικά: n-t.gr.