Πολιτική
Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2005 13:15

Αντίθετοι στο ν/σ για την εκκλησιαστική εκπαίδευση οι κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών

Με τους κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών των Πανεπιστημίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης συναντήθηκε η υπεύθυνη Μορφωτικών Υποθέσεων στο Πολιτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ Μαρία Δαμανάκη, με αντικείμενο το ζήτημα της ανωτατοποίησης των Εκκλησιαστικών Σχολών. Παρών στη συζήτηση ήταν και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπανδρέου.

Την αντίθεσή τους στο σχετικό νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Παιδείας εξέφρασαν τόσο η κ. Δαμανάκη, οσο και οι κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών των Πανεπιστημίων Αθήνας, πατέρας Γεώργιος Μεταλληνό και Θεσσαλονίκης Χρήστος Οικονόμου.

«Η προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ είναι να συνομιλήσει με όλους τους φορείς που μετέχουν στη συζήτηση, η προσπάθειά μας δεν εντάσσεται όπως πολύ κακώς ισχυρίζονται σε μια προσπάθεια να πολεμήσουμε την Εκκλησία, ή σε μία εχθρότητα απέναντι στην Εκκλησία, αναγνωρίζουμε όλες τις δυνατότητες της Εκκλησίας να μορφώνει τους ιερείς της, αλλά θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει πολλά σοβαρά συνταγματικά προβλήματα και δεν δημιουργεί ένα ελεύθερο πανεπιστήμιο, όπως θα θέλαμε, αλλά αντίθετα οδηγεί σε μία κατάσταση που φέρνει την Ελλάδα πολλές δεκαετίες πίσω», δήλωσε μετά το τέλος της συνάντησης η κ. Δαμανάκη.

Από την πλευρά του ο πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός, χαρακτήρισε το υπό κατάθεση νομοσχέδιο τορπίλη στη βάση του ακαδημαϊκού συστήματος της χώρας και πρόσθεσε: «Προσπαθούμε να σώσουμε το κύρος της Εκκλησίας, τη θέση των Θεολογικών Σχολών Ελεύθερης σκέψης και έρευνας μέσα στα Πανεπιστήμια και πιστεύω ότι όταν η Βουλή κατανοήσει την ουσία του προβλήματος δεν μπορεί να επιτρέψει να προχωρήσει ένα τέτοιο νομοσχέδιο».

Για ψευδεπίγραφο νομοσχέδιο που δεν αναφέρεται σε παραγωγικές σχολές της εκκλησίας και με το οποίο δεν παράγονται μορφωμένοι κληρικοί, αλλά ανοίγονται τέσσερα ΑΕΙ με μία ποικιλία γνωστικών αντικειμένων που αποτελούν ξεχωριστό τομέα, έκανε λόγο ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ Χρήστος Οικονόμου, ο οποίος τόνισε πως το νομοσχέδιο δεν έχει σοβαρή επιστημονική δομή.