Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να πραγματοποιεί δοκιμές εκπομπών υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης από το 2017, αλλά παράλληλα υπερδιπλασίασε το όριο εκπομπών, προκαλώντας κριτική από διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να πραγματοποιεί δοκιμές εκπομπών υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης από το 2017, αλλά παράλληλα υπερδιπλασίασε το όριο εκπομπών, προκαλώντας κριτική από διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι η αύξηση του ορίου για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης ήταν αναγκαία λόγω των τεχνικών ορίων για τη βραχυπρόθεσμη βελτίωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μετά και το σκάνδαλο των εκπομπών ντίζελ.
Από το Σεπτέμβριο του 2017, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να υποβάλουν τα οχήματά τους τόσο σε εργαστηριακές εξετάσεις των εκπομπών, όσο και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
H ανακοίνωση έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου της Volkswagen, η οποία σημείωσε ζημιά 3,5 δισεκατομμυρίων. Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι αν δεν είχε γίνει η αποκάλυψη του σκανδάλου θα είχε εμφανίσει κέρδος 3,2 δισ. ευρώ.
Το σχέδιο των νέων κανονισμών θα εξεταστεί τώρα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η προτεινόμενη νομοθεσία προβλέπει ότι η διαφορά μεταξύ των ορίων των δύο δοκιμών θα μειωθεί από 2,1 σε 1,5 φορές έως τον Ιανουάριο του 2020 για τα νέα μοντέλα και τον Ιανουάριο 2021 για όλα τα νέα οχήματα.
«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρέπει να ασκήσει βέτο σε αυτό ή αλλιώς όλη η διαδικασία νομοθεσίας της Ε.Ε. θα γίνει περίγελος, ενώ βρίσκεται ήδη κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας μετά από το σκάνδαλο της VW», δήλωσε ο Άλαν Άντριους, νομικός σύμβουλος της οργάνωσης Client Earth.
«Αν επιτραπεί να περάσει, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η απόφαση αυτή θα κοστίσει ανθρώπινες ζωές. Είναι τραγικό το γεγονός ότι τα συμφέροντα των εταιρειών τίθενται πάνω από την υγεία των ανθρώπων», πρόσθεσε.