Μία νέα έρευνα που έγινε από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου στο San Francisco έδειξε ότι μπορεί όταν είμαστε στεναχωρημένοι να το ρίχνουμε στις αγορές προϊόντων, ωστόσο αυτό δεν μας κάνει χαρούμενους και δεν αναπληρώνει την ευτυχία.
Μία νέα έρευνα που έγινε από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου στο San Francisco έδειξε ότι μπορεί όταν είμαστε στεναχωρημένοι να το ρίχνουμε στις αγορές προϊόντων, ωστόσο αυτό δεν μας κάνει χαρούμενους και δεν αναπληρώνει την ευτυχία.
Όπως επεσήμαναν οι επιστήμονες, το συναίσθημα της χαράς που νιώθουμε αγοράζοντας πράγματα που μας αρέσουν για να αλλάξουμε την κακή μας διάθεση, είναι δυστυχώς πρόσκαιρο. Η χαρά και η ικανοποίηση της στιγμής των αγορών, εξαφανίζεται μόλις συνειδητοποιήσουμε ότι όλα αυτά που πήραμε, είτε δεν ταιριάζουν με την προσωπικότητά μας και την αισθητική μας, είτε δεν είναι πράγματα που τα θέλουμε πραγματικά.
Όπως επισημαίνει ο ψυχολόγος και μέλος της έρευνας αυτής, Ryan Howell, «όλοι έχουμε ακούσει πως αν ξοδεύαμε χρήματα σε υπηρεσίες που προσφέρουν εμπειρίες ζωής θα ήμασταν πιο ευτυχισμένοι, αλλά κάτι τέτοιο δε συμβαίνει πάντα».
Και μπορεί προηγούμενες μελέτες να έλεγαν ότι οι αγορές μπορούν να προκαλέσουν συναισθήματα ευδαιμονίας, τα αποτελέσματα όμως αυτής της νέας έρευνας έδειξαν πως οι καταναλωτές προϊόντων κάτω από την επήρεια κακής διάθεσης μπορεί να αποτελούν εξαίρεση.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι αγορές προϊόντων δε βελτιώνουν τη διάθεσή αυτών που το κάνουν μόνο γι' αυτό το λόγο, γιατί πιθανότατα αυτά που αγοράζουν δεν είναι συμβατά με την προσωπικότητα και τις αξίες τους. Παρατήρησαν επίσης, ότι ακόμα και τη στιγμή που αγοράζουν διάφορα πράγματα η διάθεσή τους δεν βελτιώνεται, γιατί οι άλλοι επικρίνουν ή κατακρίνουν τις επιλογές τους.
Ο καθηγητής Howell έφερε ως παράδειγμα τον εαυτό του, λέγοντας ότι ως οπαδός του μπέιζμπολ, αν αγοράσει εισιτήρια για ένα παιχνίδι τότε, πιθανότατα αυτό να τον κάνει χαρούμενο σε σχέση με την προσωπικότητά του, αν όμως, αντί για εισιτήριο του μπέιζμπολ, αγοράσει ένα εισιτήριο για μουσείο τότε, όταν θα το συνειδητοποιήσει δεν θα είναι καθόλου χαρούμενος καθώς δεν του αρέσει καθόλου να παρακολουθεί την τέχνη. Θα είναι όπως λέει, μια λάθος εμπειρία.
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στα άτομα που βγαίνουν στενοχωρημένα να ξεσπάσουν την κακή τους διάθεση και διώξουν τα αρνητικά συναισθήματα κάνοντας αγορές.
Ο καθηγητής και οι συνεργάτες του μελέτησαν τους καταναλωτές για να διαπιστώσουν αν πραγματικά υπάρχει κάτι που θα περιορίσει τη χαρά των αγορών τους και διαπίστωσαν ότι παρόλο που ξόδευαν αρκετά χρήματα για την αγορά διάφορων προϊόντων, δεν ένιωθαν κάποιο ενθουσιασμό, γιατί στην ουσία δεν ένιωθαν πως αγόραζαν αυτό που τους εξέφραζε.