E, λοιπόν, ναι, αυτή τη φορά διαπιστώσαμε, από πρώτο χέρι, πως το νέο Jeep Renegade, που, πολλοί θεωρούν ότι δεν έχει καμία επαφή με το παρελθόν του είδους (είτε ως CJ-5 απόγονος του στρατιωτικού Willys, το πάλαι ποτέ, είτε ως «συμπλήρωμα» του θρυλικού Wrangler, το 1991 και μετέπειτα, είτε ως πιο mucho εκδοχή του Cherokee της περασμένης δεκαετίας), είναι και πραγματικό 4κίνητο, με αξιόλογες, εκτός δρόμου, ικανότητες.
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
E, λοιπόν, ναι, αυτή τη φορά διαπιστώσαμε, από πρώτο χέρι, πως το νέο Jeep Renegade, που, πολλοί θεωρούν ότι δεν έχει καμία επαφή με το παρελθόν του είδους (είτε ως CJ-5 απόγονος του στρατιωτικού Willys, το πάλαι ποτέ, είτε ως «συμπλήρωμα» του θρυλικού Wrangler, το 1991 και μετέπειτα, είτε ως πιο mucho εκδοχή του Cherokee της περασμένης δεκαετίας), είναι και πραγματικό 4κίνητο, με αξιόλογες, εκτός δρόμου, ικανότητες. Πέρυσι, στην παρουσίαση της νέας σειράς, είχαμε καταγράψει πως πρόκειται για ένα σύγχρονο, μεσαίο, από πλευράς μεγέθους και χώρων, SUV, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, το οποίο στέκεται εξαιρετικά στην άσφαλτο. Με κίνηση μόνο μπροστά ή με μετάδοση και στους πίσω τροχούς, ταξιδεύει απείρως καλύτερα από τα παλιά κλασικά και πολυδάπανα αμερικάνικα, ως αποτέλεσμα της εξαγοράς της Chrysler από τη Fiat.
Με την αλλαγή σελίδας στην ιστορία της Jeep, τo ιταλικό «άρωμα» και το πιο ραφινάτο στιλ ενός μάλλον ιδιαίτερου από πλευράς σχεδιασμού αμαξώματος, σίγουρα «ξένισε» τους παραδοσιακούς φίλους της μάρκας. Οι οποίοι, μάλιστα, αν ήθελαν το «δώρο» του 4Χ4, έπρεπε να στραφούν, κατ’ αρχήν, σε 2λιτρη έκδοση ντίζελ, με τα γνωστά, για πολλούς, φορολογικά desavantage στον τόπο μας…
Τώρα, όμως, θα πρέπει να επανεξετάσουν το …έργο, να προσεγγίσουν, αντικειμενικά, το καινούργιο πακέτο με τον 1.4 TMultiAir2 βενζινοκινητήρα και το αυτόματο 9-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, που, με τα κατάλληλα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα προγράμματα, του «έξυπνου» ΑWD, κυριολεκτικά, κάνει… «παπάδες». Ο εξελιγμένος βενζινοκινητήρας αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και ροπή 250 Nm από τις 2.500 σ.α.λ. Είναι 100% Fiat, αλλά, έχουν γίνει ουσιώδεις παρεμβάσεις, από το know how των ανθρώπων της Jeep, στα συστήματα μετάδοσης και κατανομής της κίνησης στους τροχούς.
Οι επιδόσεις στο δρόμο, βάσει των εργοστασιακών μετρήσεων, είναι: επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 8,8 δευτ. και τελική ταχύτητα στα 196 χλμ/ώρα. Ως επίσημη μέση κατανάλωση δηλώνονται 6,9 λίτρα/100 χλμ, ενώ, οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 160 γμ/χλμ. Εμείς τα προσπεράσαμε όλα αυτά, καθώς, εναπόκεινται στον τρόπο οδήγησης ενός εκάστου (γενικώς, στα MultiAir έχουμε δει στην πράξη ένα +20 έως +30% στην κατανάλωση, σε σχέση με αυτό που γράφουν τα «χαρτιά» της εταιρίας).
Πήγαμε στο παρασύνθημα και δοκιμάσαμε τα νέα Renegade, στο ειδικά προσαρμοσμένο Jeep Camp του Ομίλου Συγγελίδη, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Εκεί, ανακαλύψαμε πόσο αριστοτεχνικά λειτουργεί το σύστημα αυτόματης 4κίνησης, στα δύσκολα. Με λίγα λόγια, το λασπώσαμε, όπως απαιτούν όλα τα πραγματικά εκτός δρόμου οχήματα. Το σύστημα διαχείρισης “Jeep Selec-Terrain”, το οποίο παρέχει πέντε προεπιλεγμένες αυτόματες ρυθμίσεις προσαρμογής πρόσφυσης (αυτόματο, χιόνι, άμμος, λάσπη, βράχια) μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους. Οι εντολές αλλαγών βάσει των αναγκών του εδάφους γίνονταν παιχνιδάκι, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, με λογική, στη διάταξη, χωρίς υστερήσεις και πάνω από όλα δίχως να «μυρίσουμε» δίσκο! Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να αντιληφθεί κάποιος την αντοχή των επιμέρους μηχανικών/υδραυλικών εξαρτημάτων στις απανωτές εντολές της ψηφιακής τεχνολογίας. Όλα δουλεύουν ομοιογενώς, αρμονικά και με ακρίβεια, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι φθορές. Με 1η στο κιβώτιο «κλειδωμένη» είναι σαν να έχεις «κοντό» με αργό βήμα. Σωστό τρακτέρ!
Το πουσάραμε σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση, το αφήσαμε να κυλίσει στα νερά (η απόσταση του Renegade από το έδαφος είναι 210 χλστ.), το περάσαμε μέσα από λάσπη, κοτρώνες, χώμα και άμμο, κάναμε ακόμα και τραμπάλα, που, όλους μας τρομάζει στο σκάσιμο κάτω. Το Renegade βάρους σχεδόν 1,5 τόνου δεν μας αρνήθηκε οποιαδήποτε δοκιμασία, ήταν πρόθυμο να ανταπεξέλθει σε κάθε ξεχωριστή και αρκούντως σκληρή περίσταση.
Για τη νέα έκδοση 1.4 TMultiAir2 4WD 9-Auto θα πρέπει να εκταμιεύσετε 27.940 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και προσφοράς). Φυσικά, διατηρούνται και οι υπόλοιπες επιλογές της σειράς, είτε με 1600άρη βενζινοκινητήρα (βασική), είτε με ντίζελ ίδιου κυβισμού, και, στην κορυφή το 2λιτρο Multijet, όλες με πληρέστατα πακέτα εξοπλισμού ασφάλειας/άνεσης. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 19.370 και φθάνει στα 34.100 ευρώ, ενώ, ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακρύς, καλύπτοντας κάθε απαίτηση.