Σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών βρίσκονται οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων έναντι των βενζινοκίνητων, αφού σχεδόν επτά στα δέκα (67,2%) καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο ήταν πετρελαιοκίνητα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών βρίσκονται οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων έναντι των βενζινοκίνητων, αφού σχεδόν επτά στα δέκα (67,2%) καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο ήταν πετρελαιοκίνητα.
Από τα επικαιροποιημένα στατιστικά του ΣΕΑΑ προκύπτει ότι τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν συνολικά 5.125 επιβατικά αυτοκίνητα (3.445 πετρελαιοκίνητα, 1.585 βενζινοκίνητα, 52 υβριδικά, 23 διπλού καυσίμου και 20 φυσικού αερίου).
Το 94,3% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων του Σεπτεμβρίου αφορά αυτοκίνητα με κινητήρα έως 1.600 κυβικά εκατοστά, ενώ τα μικρά αυτοκίνητα (κατηγορία /segment Β) συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με μερίδιο αγοράς 35%.
Η αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε ανοδικά τον Σεπτέμβριο εξαιτίας, μεταξύ άλλων, των καθυστερήσεων στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων που είχαν παραγγελθεί πριν από τα capital controls και της ανανέωσης του εταιρικού στόλου μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Τα επιβατικά σημείωσαν μικρή αύξηση (1,4%) τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ στο 9μηνο ταξινομήθηκαν συνολικά 58.183 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 53.845 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (+8,1%).
Θετικό πρόσημο για φορτηγά και λεωφορεία
Σε ό,τι αφορά την αγορά των ελαφρών φορτηγών, έπειτα από τρεις διαδοχικούς μήνες αρνητικής πορείας, συνέχισε σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση 18,2% συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2014.
Σε επίπεδο εννεαμήνου ταξινομήθηκαν συνολικά 4.193 ελαφρά φορτηγά έναντι 3.404 το αντίστοιχο διάστημα το 2014, σημειώνοντας αύξηση 23,2%, με τα φορτηγά τύπου Vanette να διατηρούν τη μερίδα του λέοντος με 51,8%, ακολουθούμενα από τα Pick-up με μερίδιο αγοράς 35,6%.
Ειδικότερα, για τον μήνα Σεπτέμβριο τα ελαφρά φορτηγά τύπου Pick-up αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών (50,8%), με τα Vanette να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 31,6%.
Η συνολική αγορά των ελαφρών φορτηγών τον μήνα Σεπτέμβριο έφτασε τις 364 μονάδες έναντι 308 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 18,2%.
Επειτα από τέσσερις διαδοχικούς μήνες πτώσης, εξάλλου, η αγορά των μεσαίων και βαρέων φορτηγών τον Σεπτέμβριο σημείωσε σημαντική αύξηση συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Στους εννέα πρώτους μήνες του έτους ταξινομήθηκαν συνολικά 250 φορτηγά έναντι 256 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 2,3%.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν συνολικά 59 φορτηγά έναντι 25 τον αντίστοιχο μήνα του 2014, σημειώνοντας αύξηση 136%.
Υπέργηρος ο στόλος
Το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων συνεχίζει να καλύπτεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.
Τα καινούργια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, διατηρώντας υψηλό τον μέσο όρο ηλικίας των μεσαίων και βαρέων φορτηγών στη χώρα μας, με όλα τα προβλήματα οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που συνεπάγεται ο υπέργηρος στόλος.
Η αγορά των λεωφορείων, τέλος, συνέχισε και αυτή σε θετικό πρόσημο τον Σεπτέμβριο, έπειτα από τέσσερις διαδοχικούς μήνες αρνητικής πορείας, σημειώνοντας αύξηση 75%.
Στο πρώτο εννεάμηνο του έτους ταξινομήθηκαν συνολικά 103 λεωφορεία έναντι 160 την αντίστοιχη περίοδο του 2014 (-35,6%).
Τον Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν συνολικά επτά λεωφορεία έναντι τεσσάρων τον ίδιο μήνα πέρυσι (+75%)