Η μυστικιστική θαλασσογραφία «Το Λιμάνι της Κοπεγχάγης» του Ιωάννη Αλταμούρα παρουσιάζεται μαζί με εξαιρετικά έργα Ελλήνων και Κυπρίων ζωγράφων του 19ου και 20ού αιώνα, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, στην Αθήνα, το τριήμερο 23 - 25 Οκτωβρίου.
Η μυστικιστική θαλασσογραφία «Το Λιμάνι της Κοπεγχάγης» του Ιωάννη Αλταμούρα παρουσιάζεται μαζί με εξαιρετικά έργα Ελλήνων και Κυπρίων ζωγράφων του 19ου και του 20ού αιώνα, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, στην Αθήνα, το τριήμερο 23 - 25 Οκτωβρίου.
Η συλλογή - η οποία θα δημοπρατηθεί την 1η Δεκεμβρίου στη Cypria, στη Λευκωσία - χαρακτηρίζεται ως μια ζωγραφική μαρτυρία της καλλιτεχνικής περιπέτειας του 19ου και του 20ού αιώνα στον ελληνικό κόσμο.
Η συλλογή περιέχει 78 εξαιρετικά έργα Ελλήνων και Κυπρίων ζωγράφων, ανάμεσά τους το έργο «Ομηρικό ακρογιάλι» του Γεράσιμου Στέρη, μια κατασκευή μικτής τεχνικής του Αλέξη Ακριθάκη, το έργο σε χαρτί, «Σκύλος», του Νικηφόρου Λύτρα, το έργο «Κάτω από τον Ήλιο» του Ουμπέρτο Αργυρού, σπάνια έργα του Γιάννη Γαΐτη κ.ά..
«Το Λιμάνι της Κοπεγχάγης» του Ιωάννη Αλταμούρα, που αποτελεί το ακριβότερο απόκτημα της συλλογής, είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του σπουδαίου θαλασσογράφου του 19ου αιώνα, γεμάτο εσωτερικότητα και μυστικισμό, από τα χρόνια που ο ζωγράφος πέρασε στη Δανία. Αποδίδει τη μεταφυσική ατμόσφαιρα της βόρειας ευρωπαϊκής θάλασσας με ένα διάχυτο εσωτερικό ελληνικό φως. Ο Ιωάννης Αλταμούρας, που πολλοί μελετητές του έργου του τον αναφέρουν ως προ - ιμπρεσιονιστή, πέθανε στη νεαρή ηλικία των 26 χρόνων.
Η Ρίτσα Κυριάκου, διευθύνων σύμβουλος της Cypria, σημειώνει ότι «από την εξαιρετικά σπάνια θαλασσογραφία του Ιωάννη Αλταμούρα, μέχρι το αφηρημένο εξπρεσιονιστικό έργο της Μαρίας Χατζηγάκη, η τωρινή συλλογή του The Greek Sale της Cypria αποτελεί μια ζωγραφική μαρτυρία των αλλαγών και της συνεχούς εξέλιξης της τέχνης και του ελληνικού καλλιτεχνικού κόσμου του 19ου και 20ού αιώνα».
O Μαρίνος Βραχίμης, διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων της Cypria, καταγράφει δύο ενδιαφέροντα στοιχεία, που αφορούν στην εξέλιξη της αγοράς ελληνικής τέχνης. Το πρώτο στοιχείο αφορά στην ανοδική τάση απορρόφησης ελλαδικών έργων τέχνης από την κυπριακή αγορά, μια παραδοσιακή αγορά για την ελληνική ζωγραφική που, τα τελευταία χρόνια, είχε καμφθεί από την οικονομική κρίση. Το δεύτερο στοιχείο καταγράφεται στη βρετανική αγορά και αφορά σε μια νέα γενιά συλλεκτών, που ανακαλύπτουν τη μοντέρνα ελληνική και κυπριακή ζωγραφική παράλληλα με τους συλλέκτες εκείνους, που, εδώ και πολλά χρόνια, επενδύουν κυρίως σε παραδοσιακή ζωγραφική.