Λίγο καιρό πριν, η παρουσίαση του Model X της Tesla προκάλεσε γενικότερο ενθουσιασμό, καθώς πρόκειται για ένα όχημα το οποίο ενσωματώνει μια σειρά εντυπωσιακών φουτουριστικών χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων και ένα autopilot mode, το οποίο η εταιρεία είχε υποσχεθεί ότι θα παρέχει στο όχημα στο προσεχές μέλλον, μέσω update.
Λίγο καιρό πριν, η παρουσίαση του Model X της Tesla προκάλεσε γενικότερο ενθουσιασμό, καθώς πρόκειται για ένα όχημα το οποίο ενσωματώνει μια σειρά εντυπωσιακών φουτουριστικών χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων και ένα autopilot mode, το οποίο η εταιρεία είχε υποσχεθεί ότι θα παρέχει στο όχημα στο προσεχές μέλλον, μέσω update. Και η Tesla τήρησε τον λόγο της και ξαναχτύπησε, καθιστώντας διαθέσιμο ένα update λογισμικού για τα οχήματά της, που τα «προικίζει» με την εν λόγω λειτουργία.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, το λογισμικό αυτό επιτρέπει στο όχημα (Μodel X ή Model S) να κινείται αυτόματα στον δρόμο, να αλλάζει λωρίδες και να προσαρμόζει την ταχύτητά του ανάλογα με την κυκλοφορία.
Όπως διευκρίνισε το επικεφαλής της εταιρείας, Έλον Μασκ, το autopilot mode είναι σχεδιασμένο για να αυξάνει την αυτοπεποίθηση των οδηγών στον δρόμο, ωστόσο οι χρήστες που το υιοθετούν (από τη Δευτέρα διαθέσιμο στη Βόρεια Αμερική) θα έπρεπε να δείχνουν προσοχή στη χρήση του. «Δεν θα χτυπάει πεζούς, ελπίζουμε. Πιστεύουμε ότι θα τους αντιμετωπίζει σωστά» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι εάν λάβει χώρα σύγκρουση, ο οδηγός εξακολουθεί να φέρει ευθύνη. «Ο οδηγός δεν μπορεί να αποποιηθεί την ευθύνη. Αυτό θα συμβεί κάποια στιγμή στο μέλλον». Το update θα φτάσει σε άλλες περιοχές του κόσμου μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Το λογισμικό χρησιμοποιεί μια σειρά καμερών, ραντάρ, αισθητήρων και χαρτογραφικών δεδομένων για τον καθορισμό της θέσης και την πλοήγηση. Όταν το όχημα καταφθάνει στον προορισμό του, είναι ικανό να σκανάρει τον χώρο για διαθέσιμη θέση και να παρκάρει μόνο του.
Εν αντιθέσει με τη Google, που έχει στόχο την ανάπτυξη ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος, η προσέγγιση της Tesla είναι η σταδιακή εισαγωγή χαρακτηριστικών αυτόνομης λειτουργίας.
Όπως εξήγησε ο Μασκ, υπάρχουν προς το παρόν κάποιοι περιορισμοί, όπως το ότι το σύστημα δυσκολεύεται να λειτουργήσει υπό συνθήκες έντονης χιονόπτωσης. «Στην ουσία είναι αντίστοιχο ενός ανθρώπου- πόσο καλά μπορεί να συμπεράνει ένας οδηγός ποια διαδρομή θα έπρεπε να ακολουθήσει. Με το πέρασμα του καιρού θα είναι καλύτερο...ποτέ δεν κουράζεται, ποτέ δεν πίνει, ποτέ δεν μιλάει με κάποιον στο αυτοκίνητο. Δεν αποσπάται η προσοχή του».