Περιβάλλον
Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015 11:52

Σιγκαπούρη: Μεταφορές χωρίς οδηγό η απάντηση στην έλλειψη κατάλληλου προσωπικού

Η Σιγκαπούρη παρουσίασε φιλόδοξα σχέδια αυτόνομης μεταφοράς με την ελπίδα ότι τα οχήματα χωρίς οδηγό θα βοηθήσουν την ασιατική πόλη-κράτος να αντιμετωπίσει την έλλειψη ειδικευμένων οδηγών.

Η Σιγκαπούρη παρουσίασε φιλόδοξα σχέδια αυτόνομης μεταφοράς με την ελπίδα ότι τα οχήματα χωρίς οδηγό θα βοηθήσουν την ασιατική πόλη-κράτος να αντιμετωπίσει την έλλειψη ειδικευμένων οδηγών.

Τα δύο πρώτα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς, που αναπτύχθηκαν από τη Συνεργασία Σιγκαπούρης-MIT για την Έρευνα και την Τεχνολογία (SMART),  μαζί με το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης και τον κρατικό Οργανισμό για την Επιστήμη, την Τεχνολογία και την Έρευνα, αποκαλύφθηκαν στο κοινό τη Δευτέρα, σηματοδοτώντας την έναρξη του φιλόδοξου προγράμματος της Σιγκαπούρης.

Ένα από τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, ένα τροποποιημένο ηλεκτρικό όχημα της Mitsubishi, έχει ήδη θεαθεί να κυκλοφορεί στο πάρκο τεχνολογίας και καινοτομίας της Σιγκαπούρης με ταχύτητα περίπου 30 χιλιομέτρων την ώρα.

Το όραμα της Σιγκαπούρης είναι τα αυτόνομα οχήματα μαζικής μεταφοράς να ταξιδεύουν σε όλη την πόλη σε «αμαξοστοιχίες» ακολουθώντας έναν οδηγό, αντιμετωπίζοντας όχι μόνο την έλλειψη οδηγών στην πόλη, αλλά ενθαρρύνοντας τους κατοίκους να μεταβούν από ιδιόκτητα σε κοινά οχήματα.

«Η αναζήτηση οδηγών λεωφορείων, φορτηγών και άλλων οχημάτων αποτελεί μεγάλη πρόκληση για μας», δήλωσε ο Πανγκ Κιν Κέονγκ, μόνιμος γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών.

«Δεν έχουμε μεγάλο πληθυσμό και αυτά τα επαγγέλματα δεν είναι δημοφιλή στους κατοίκους της Σιγκαπούρης», εξήγησε.

Η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης μαζί με την τοπική λιμενική αρχή εξέδωσε επίσης πρόσκληση υποβολής προτάσεων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός αντίστοιχου συστήματος αυτόνομων φορτηγών, τα οποία θα ακολουθούν στη σειρά ένα φορτηγό που θα χειρίζεται άνθρωπος.

Η Αρχή Χερσαίων Μεταφορών της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε ότι είχε λάβει προτάσεις από οκτώ υποψήφιες εταιρείες, όπως η Uber, η BMW και η Toyota.

Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μπορούν να ενθαρρύνουν την κοινή χρήση οχημάτων και να οδηγήσουν μελλοντικά στη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στους δρόμους, και συνεπώς στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Η Google έχει επίσης επενδύσει σημαντικά στην έρευνα οχημάτων χωρίς οδηγό και ελπίζει να έχει έτοιμο μοντέλο για την αγορά μέχρι το 2020.