«Δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, αλλά θέτουμε ένα ζήτημα για προβληματισμό», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, με αφορμή τα «πυρά» που εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης κατά του προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, μετά την πρόταση του τελευταίου να μετατραπεί η παράνομη επιβίβαση από πταίσμα σε πλημμέλημα.
«Δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, αλλά θέτουμε ένα ζήτημα για προβληματισμό», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, με αφορμή τα «πυρά» που εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης κατά του προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, μετά την πρόταση του τελευταίου να μετατραπεί η παράνομη επιβίβαση από πταίσμα σε πλημμέλημα.
«Προτείνουμε αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου από κατασταλτικό σε αποτρεπτικό» αναφέρει ο ΟΑΣΑ και συνεχίζει: «Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο».
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα, το οποίο τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο.
«Πρόστιμο ήδη υπάρχει – διοικητικό», συνεχίζει ο ΟΑΣΑ και εκτιμά ότι η διάταξη δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.
«Για αυτό το λόγο, το δ.σ. του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 Π.Κ. όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 Π.Κ. ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
«Ασφαλώς, βέβαια - συνεχίζει η διοίκηση του ΟΑΣΑ - το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει, ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην πόλη μας αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης»
Τέλος, σε ό,τι αφορά το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου, σημειώνεται στην ανακοίνωση πως έχει στόχο την ανάπτυξη των συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων μέσων μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη.
«Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης», υπογραμμίζει ο ΟΑΣΑ.
«Στους άξονες αυτούς», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, «η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ».
Στο μεταξύ, παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΑ πραγματοποιεί την Πέμπτη στις 11π.μ. το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.
Πηγή: ΑΜΠΕ