Η κυβέρνηση θα επιδιώξει συμβάσεις παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα του Δημοσίου, οι ανάγκες των εργαζομένων, των τοπικών κοινωνιών και των δήμων, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας μιλώντας στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις.
Η κυβέρνηση θα επιδιώξει συμβάσεις παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα του Δημοσίου, οι ανάγκες των εργαζομένων, των τοπικών κοινωνιών και των δήμων, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας μιλώντας στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις.
Ο υπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχουν δεσμευτικές υποχρεώσεις από την συμφωνία οι οποίες προέρχονται από το πρώτο και το δεύτερο μνημόνιο. Η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ και εν συνεχεία του ΟΛΘ με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ εντός του Οκτωβρίου είναι υποχρέωση, είπε, αλλά τόνισε πως «η ίδια η διαγωνιστική διαδικασία όμως περιλαμβάνει ζητήματα για τα οποία επιβάλλεται διαβούλευση για τη χρήση εκτάσεων και εγκαταστάσεων, όπως και για τη ρύθμιση λειτουργιών του λιμανιού, με βάση κοινά παραδεκτούς διεθνείς κανόνες δημοσίου συμφέροντος. Σε αυτά δεν είμαστε από τη συμφωνία δεσμευμένοι».
Ο Θ. Δρίτσας αναφέρθηκε στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών, που είναι η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση. Τόνισε ότι στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων έδωσε σκληρή μάχη και κατήγγειλε ότι στο εσωτερικό της χώρας οι απόψεις των δανειστών είχαν ισχυρούς αφανείς υποστηρικτές. «Η δική μας προσπάθεια ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές αλλά γνώμονας να είναι η ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και τόνισε ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο.
newsroom naftemporiki.gr