Η τηλεόραση και το διαδίκτυο έχουν γίνει δυστυχώς τα εκπαιδευτικά εργαλεία των εφήβων όσον αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
Η τηλεόραση και το διαδίκτυο έχουν γίνει δυστυχώς τα εκπαιδευτικά εργαλεία των εφήβων σε ό,τι αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
Σύμφωνα με έρευνα των επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, η οποία εστίασε στο πόσο χρόνο καταναλώνουν οι έφηβοι παρακολουθώντας προγράμματα σεξουαλικού περιεχομένου στην τηλεόραση, οι έφηβοι που παρακολουθούσαν πολλά προγράμματα σεξουαλικού περιεχομένου είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αρχίσουν νωρίς τις σεξουαλικές τους σχέσεις.
Στη μελέτη συμμετείχαν 1.792 έφηβοι ηλικίας από 12 έως 17 ετών. Οι ειδικοί εξέτασαν τις συνήθειες τους, δηλαδή πόσο χρόνο κατανάλωσαν μπροστά στην τηλεόραση, το περιεχόμενο το οποίο παρακολουθούσαν και φυσικά τη σεξουαλική τους δραστηριότητα. Η αξιολόγηση κάθε εφήβου έγινε σε δύο χρόνους, μία στην αρχή της έρευνας και μία έπειτα από ένα έτος.
Όπως παρατήρησαν οι επιστήμονες τα παιδιά που παρακολουθούσαν σεξουαλικά προγράμματα γίνονταν πιο γρήγορα από τα υπόλοιπα ενεργοί σεξουαλικά έφηβοι και μάλιστα προχωρημένοι. Από απλά χάδια, η παρακολούθηση προγραμμάτων με περιεχόμενο σεξουαλικού τύπου στην τηλεόραση, είχε σαν αποτέλεσμα να κάνει τους έφηβους να προχωρούν ακόμη και σε δραστηριότητες όπως ο στοματικός έρωτας προτού φτάσουν στη συνουσία.
Σημαντικό σημείο στο οποίο εστίασαν οι επιστήμονες είναι το γεγονός ότι δεν είναι μόνο το περιεχόμενο με απεικονίσεις ή αναπαραστάσεις που επηρεάζουν τη συμπεριφορά και την αντίληψη των εφήβων αλλά και οι συνομιλίες, τα υπονοούμενα ή τα αστεία. Δυστυχώς ακόμα κι αυτά επιδρούσαν ως προς σεξουαλική τους αντίληψη και συμπεριφορά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές η παρακολούθηση σεξουαλικών προγραμμάτων είναι τελικά αυτή που σχετίζεται άμεσα με την πρώιμη σεξουαλική ζωή του εφήβου και όχι άλλοι παράγοντες όπως η ηλικία, οι φίλοι, οι βαθμοί στο σχολείο και τα προβλήματα συμπεριφοράς.