Τιθασεύοντας κάθε μορφή ύλης και κατασκευές ή συστήματα φτιαγμένα από ανθρώπινο χέρι, για να δημιουργήσει πίνακες, γλυπτά, φωτογραφίες, περφόρμανς και επιτόπιες παρεμβάσεις, ο Γάλλος εικαστικός Davide Balula παρουσιάζει την πρώτη του έκθεση στην Αθήνα, στην γκαλερί Gagosian.
Τιθασεύοντας κάθε μορφή ύλης και κατασκευές ή συστήματα φτιαγμένα από ανθρώπινο χέρι, για να δημιουργήσει πίνακες, γλυπτά, φωτογραφίες, περφόρμανς και επιτόπιες παρεμβάσεις, ο Γάλλος εικαστικός Davide Balula παρουσιάζει την πρώτη του έκθεση στην Αθήνα, στην γκαλερί Gagosian.
Ο Davide Balula χρησιμοποιεί στερεά, υγρά, αέρια, φωτιά, αρχιτεκτονική και εικονικά δίκτυα, για να τροφοδοτήσει καλλιτεχνικές δράσεις. Όπως εξηγεί ο ίδιος, ο χρόνος και το ευρύτερο πλαίσιο είναι μάλλον τα κύρια κριτήριά του για την εκτίμηση της ομορφιάς, επομένως και για τις αποφάσεις που παίρνει, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Ανακάτεμα που μεταβάλλει τον χώρο
Ο καλλιτέχνης, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη και είναι υποψήφιος για βραβείο Marcel Duchamp 2015, στη συγκεκριμένη έκθεση, χρησιμοποιεί το δάπεδο της γκαλερί, που είναι επενδυμένο με ξύλινες σανίδες, τοποθετημένες σε σχήμα ψαροκόκαλου, μετακινώντας μερικές από αυτές, για να τις αντικαταστήσει με ίδιου σχήματος τμήματα λευκής γυψοσανίδας. Στη συνέχεια, καλύπτει τα κενά στον τοίχο με τις ξύλινες σανίδες.
Σύμφωνα με καλλιτέχνες, όπως ο Gordon Matta - Clark και ο Michael Asher, οι οποίοι αντιλαμβάνονταν την αρχιτεκτονική ως μια ακόμη δυνατότητα να κάνεις γλυπτική, αυτό το επιλεκτικό ανακάτεμα του πατώματος και του τοίχου μεταβάλλει τον τρόπο, με τον οποίο αντιλαμβάνεται και βιώνει τον χώρο ο θεατής.
Μαρμάρινα γλυπτά με επιτόπια σκηνοθεσία
Για τα καινούργια μαρμάρινα γλυπτά, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης στην Αθήνα, είχε ως πηγή έμπνευσης τα μονοπάτια του Δημήτρη Πικιώνη στην Ακρόπολη, τα οποία κατασκεύασε ο αρχιτέκτονας κατά τη δεκαετία του 1950, χρησιμοποιώντας θραύσματα από μάρμαρα που έβρισκε σε κατεδαφίσεις νεοκλασικών κτηρίων. Τα θραύσματα αυτά διαβρώθηκαν στη συνέχεια, μετά από δεκαετίες ανθρώπινων πατημάτων. Κάθε μία από τις ακανόνιστες μορφές, που δημιούργησε ο Balula, αποτελείται από κομμάτια μάρμαρο, είτε μεγάλα θραύσματα, είτε ακόμη και σκόνη. Με τον τρόπο αυτόν, ενσωματώνει υλικά, που αφορούν τον συγκεκριμένο χώρο, και χρησιμοποιεί χαρακτηριστικές αθηναϊκές επιρροές και αναφορές σε μια επιτόπια σκηνοθεσία.
Αναπαράσταση του τοπίου με ασύρματη μετάδοση
Στα έργα River Paintings, ο Davide Balula παρουσιάζει μια αναπαράσταση του τοπίου, βυθίζοντας κομμάτια καμβά σε ποτάμια και ρυάκια, ώστε να καλυφθούν με νερό, χώμα και φύκια. Η σειρά Buried Paintings φέρει υλικό και απομεινάρια από το υπέδαφος, ενώ οι πίνακες Artificially Aged Paintings έχουν τοποθετηθεί σε θαλάμους με ελεγχόμενες κλιματικές συνθήκες, όπου επικρατούν η υγρασία και οι ακραίες θερμοκρασίες. Ενίοτε, εμπλέκεται και ο ίδιος ο θεατής: τα χρώματα από τα καμπύλα μεταλλικά γλυπτά της σειράς Coloring the Wi - fi μεταδίδονται μέσω ανοιχτών ασύρματων δικτύων στην οθόνη κινητών τηλεφώνων και υπολογιστών, που βρίσκονται εκεί γύρω.
Πληροφορίες
Γκαλερί Gagosian: Μέρλιν 3 - Αθήνα, τηλ.: 210 3640215. Διάρκεια έκθεσης: 24 Σεπτεμβρίου - 19 Δεκεμβρίου. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 11:00 - 18:00, Σάββατο: 11:00 - 15:00.
naftemporiki.gr