Κοινωνία
Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2015 17:00

Τρεις υπουργοί Παιδείας δεν ήταν αρκετοί

Αν ακούσει κάποιος ότι το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων σχεδιάστηκε από τρεις διαφορετικούς Υπουργούς Παιδείας, τριών διαφορετικών κομμάτων, θα πιστέψει ότι δόθηκε μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό του και, συνεπώς, πρόκειται για μια σοβαρή προσπάθεια. Δυστυχώς δεν είναι αυτή η αλήθεια.

Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
[email protected]

Αν ακούσει κάποιος ότι το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων σχεδιάστηκε από τρεις διαφορετικούς Υπουργούς Παιδείας, τριών διαφορετικών κομμάτων, θα πιστέψει ότι δόθηκε μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό του και, συνεπώς, πρόκειται για μια σοβαρή προσπάθεια. Δυστυχώς δεν είναι αυτή η αλήθεια.

Τρεις Υπουργοί ασχολήθηκαν με το νέο σύστημα εισαγωγής στις ανώτατες σχολές και δεν κατάφεραν να το ολοκληρώσουν. Έτσι σήμερα που ξεκινούν τα σχολεία εκτός από τις ελλείψεις εκπαιδευτικών τα παιδιά θα αρχίσουν τη σχολική χρονιά στο τέλος της οποίας θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή τους στις ανώτατες σχολές και το σύστημα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Λείπει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, που θα απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα πόσο θα μετρήσει ο βαθμός του σχολείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Οι επιλογές που έχει το Υπουργείο είναι δύο: Να ισχύσει ο τρόπος συμμετοχής του βαθμού του σχολείου που ισχύει και τώρα, να προσαρμόζεται δηλαδή ο προφορικός βαθμός των μαθημάτων που εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις και ο βαθμός των υπόλοιπων μαθημάτων να μη μετράει καθόλου ή να συμμετέχει με ένα ποσοστό ο βαθμός του απολυτηρίου.

Σε κάθε περίπτωση θα γεμίσουμε αριστούχους, αφού οι καθηγητές προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές τους να συγκεντρώσουν περισσότερα μόρια θα βάζουν εξωπραγματικά υψηλούς βαθμούς. Αυτό ανάγκασε το 1988 το Υπουργείο Παιδείας να καταργήσει εντελώς τη συμμετοχή των βαθμών του σχολείου στη εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Πιστεύω ότι οι βαθμοί του σχολείου δεν πρέπει να συμμετέχουν στην εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές για να απαλλαγούμε από τον πληθωρισμό των αριστούχων με τους ψεύτικους βαθμούς.

Σημασία έχει, όμως, τι θα αποφασίσει το Υπουργείο Παιδείας, που μάλλον έχει ξεχάσει ότι δεν έχει ολοκληρώσει το εξεταστικό σύστημα και δεν ξεκαθαρίζει το τελευταίο σημαντικό θέμα για τις προσεχείς εξετάσεις, ώστε επιτέλους να γνωρίζουν όλοι τους κανόνες.

Πρέπει ακόμη να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τα παιδιά που σκέφτονται να ξαναδώσουν εξετάσεις, καθώς δεν γνωρίζουν για ποιο ποσοστό των θέσεων θα διαγωνιστούν όσοι προσπαθήσουν ξανά με το παλαιό σύστημα και δεν γνωρίζουν αν θα ισχύσει η κατηγορία του 10%, δηλαδή η υποβολή μηχανογραφικού χωρίς συμμετοχή στις εξετάσεις.

Ο γ.γ. του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι θα ισχύσει, αλλά δεν μπορούν να αποφασίσουν οι υποψήφιοι στηριζόμενοι σε δηλώσεις. Χρειάζονται τη σιγουριά της νομοθετικής ρύθμισης, ώστε να μην αιφνιδιαστούν αργότερα.

Όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν με τα χρήματα που δεν υπάρχουν για το διορισμό εκπαιδευτικών, αλλά με την έλλειψη οργάνωσης και σωστής λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, αφού κανείς δεν σκέφτηκε πριν την ανακοίνωση των βάσεων ότι την επόμενη μέρα όσοι δεν πέτυχαν το στόχο τους θα αναζητήσουν τις δυνατές επιλογές τους και θα πρέπει το τοπίο να είναι σαφές.

Κανείς δεν σκέφτηκε ότι ξεκινώντας η σχολική χρονιά πρέπει τα παιδιά να έχουν ξεκάθαρο το σύστημα εισαγωγής, ώστε να φροντίσει έγκαιρα να δώσει τις λύσεις που πρέπει. Δεν είναι, λοιπόν, μόνο τα λεφτά που μας λείπουν είναι και η οργάνωση.