CST-100 Starliner είναι το όνομα του διαστημοπλοίου επανδρωμένων αποστολών για εμπορικούς σκοπούς της Boeing. Έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην αυτόματη/ αυτοματοποιημένη πτήση, την αξιόπιστη λειτουργία και τις συχνές πτήσεις με προορισμό τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό για μεταφορά πληρωμάτων.
CST-100 Starliner είναι το όνομα του διαστημοπλοίου επανδρωμένων αποστολών για εμπορικούς σκοπούς της Boeing. Έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην αυτόματη/ αυτοματοποιημένη πτήση, την αξιόπιστη λειτουργία και τις συχνές πτήσεις με προορισμό τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό για μεταφορά πληρωμάτων.
Επίσης, θα μπορεί να χρησιμοποιείται επίσης για μεταφορά διαστημικών τουριστών σε τροχιά. Θα εκτοξεύεται από το ακρωτήριο Κανάβεραλ με πύραυλο ULA Atlas V.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η NASA υπέγραψε συμβόλαια με τη Boeing και τη SpaceX για την ανάπτυξη συστημάτων που θα μεταφέρουν οικονομικά και με ασφάλεια αστροναύτες στον σταθμό. Το CST-100 θα συναρμολογείται και θα ετοιμάζεται για πτήση στο C3PF (Commercial Crew and Cargo Processing Facility) στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα. Οι εν λόγω εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνταν από τη NASA για 20 χρόνια, στο πλαίσιο του προγράμματος του διαστημικού λεωφορείου.
Το C3PF αναμένεται να είναι πλήρως έτοιμο τον Δεκέμβριο του 2015, και μια δοκιμαστική έκδοση του σκάφους θα περάσει σειρά δοκιμών, που θα κορυφωθούν το 2017. Σημειώνεται ότι ο Τζον Έλμπον, στέλεχος της εταιρείας (Space Exploration) δήλωσε ότι 100 χρόνια πριν ο κόσμος βρισκόταν στην αυγή της εποχής της εμπορικής αεροπορίας- τώρα βρίσκεται στην αυγή των εμπορικών διαστημικών πτήσεων.
Τόσο το Starliner όσο και το Dragon της SpaceX είναι ιδιαίτερης σημασίας για τη NASA, η οποία μέσω αυτών θα αποκτήσει ξανά τη δυνατότητα επανδρωμένων αποστολών στο Διάστημα (προς το παρόν, μετά την απόσυρση του διαστημικού λεωφορείου, κλείνει θέσεις σε ρωσικές αποστολές με κάψουλες Σογιούζ). Και τα δύο σκάφη αναμένεται να μεταφέρουν 4 μέλη πληρώματος στον σταθμό κάθε φορά.