Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα αποτελούν έναν από τους πλέον φιλόδοξους τομείς έρευνας- ωστόσο, με τον χώρο να βρίσκεται ακόμα στα πρώτα του βήματα, δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι επιδίδονται σε έρευνα πάνω στην παραβίαση και το χακάρισμά τους.
Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα αποτελούν έναν από τους πλέον φιλόδοξους τομείς έρευνας- ωστόσο, με τον χώρο να βρίσκεται ακόμα στα πρώτα του βήματα, δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι επιδίδονται σε έρευνα πάνω στην παραβίαση και το χακάρισμά τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Τζόναθαν Πετίτ της εταιρείας ασφαλείας Security Innovation, που παρουσίασε μια μέθοδο παραβίασης των προηγμένων συστημάτων lidar (laser ranging- εντοπίζουν εμπόδια στον δρόμο) ενός οχήματος, με ένα σύστημα που κοστίζει μόλις 60 δολάρια.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του IEEE Spectrum, ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να παραπλανήσει ένα αυτοοδηγούμενο έτσι ώστε να «νομίσει» ότι υπάρχει εμπόδιο μπροστά του, αναγκάζοντάς το να επιβραδύνει- σε σημείο που, με πολλαπλές εμφανίσεις φανταστικών εμποδίων, να το ακινητοποιήσει.
Το σχετικό paper γράφτηκε όσο ο ίδιος βρισκόταν στο University of Cork και είναι να παρουσιαστεί στη Black Hat Europe τον Νοέμβριο. Το όλο «πακέτο» περιλαμβάνει ένα λέιζερ χαμηλής ισχύος και μια γεννήτρια παλμών. Όσον αφορά για τον υπολογιστικό εξοπλισμό, αρκεί ένας Raspberry Pi ή ένας Arduino.
H αχίλλειος πτέρνα των αυτοοδηγούμενων, όπως εξηγεί ο Πετίτ, είναι οι αισθητήρες, καθώς από εκεί αντλούνται τα δεδομένα. Αν και τα περισσότερα από τα μικρής εμβέλειας ραντάρ που συναντώνται σε τέτοια οχήματα λειτουργούν σε μπάντα που θέλει ειδική άδεια, τα lidar χρησιμοποιούν παλμούς λέιζερ τους οποίους μπορεί να μιμηθεί κανείς εύκολα για να φτιάξει μια τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.
Αυτό ακριβώς έκανε και ο Πετίτ, δημιουργώντας την ψευδή «εικόνα» ενός αυτοκινήτου ή πεζού σε απόσταση 20-350 μέτρων από τη μονάδα lidar, έχοντας πρώτα καταγράψει παλμούς από μια μονάδα που κυκλοφορεί στο εμπόριο. Το μόνο δύσκολο, τονίζει, ήταν ο συγχρονισμός, προκειμένου το σήμα να εκπεμφθεί τη σωστή στιγμή. Η μέθοδος λειτουργεί σε αποστάσεις μέχρι και 100 μέτρων και δεν απαιτείται η άμεση στόχευση του αυτοκινήτου.
Ο Πετίτ με αυτόν τον τρόπο υπογραμμίζει το φλέγον ζήτημα της ασφαλείας στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Σημειώνεται ότι αντίστοιχα χακαρίσματα έχουν γίνει και με άλλες μεθόδους, από GPS μέχρι αισθητήρες τροχών.