Αποτελεσματική στρατηγική ταλέντου σε τέσσερα βήματα

Δευτέρα, 03 Δεκεμβρίου 2018 11:13
Shutterstock

Η εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων για το υπάρχον προσωπικό είναι η Νο1 στρατηγική για την αντιμετώπιση της έλλειψης ταλέντου στην Ελλάδα, ένα πρόβλημα που έχει φθάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αφού το 61% των εργοδοτών που το διαπιστώνει είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί στην Ετήσια Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup την τελευταία δεκαετία ενώ βρίσκεται 16 μονάδες πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο (45%).

Αυτή η εξέλιξη κατατάσσει την Ελλάδα στην 7η θέση παγκοσμίως στην έλλειψη ταλέντου - με το πρόβλημα να εντοπίζεται πιο οξύ στις μεγάλες εταιρείες φθάνοντας το 72% σε αυτές με πάνω από 250 εργαζόμενους. Τα παραπάνω καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ανάληψης δράσης προκειμένου η ελληνική αγορά να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί η ταχέως μεταβαλλόμενη τεχνολογία, τα μοντέλα εργασίας επόμενης γενιάς, η παγκοσμιοποίηση και οι κοινωνικές και δημογραφικές μετατοπίσεις.

SHUTTERSTOCK

Η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας για τους οργανισμούς είναι να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους και να προσαρμοστούν στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο της εργασίας.

Η ManpowerGroup λειτουργεί με την πεποίθηση ότι η ουσιαστική, βιώσιμη απασχόληση έχει τη δύναμη να αλλάξει τον κόσμο. Θεωρεί δε ότι για να ξεπεραστεί η σημερινή έλλειψη ταλέντων και να κερδίσει κανείς στην ψηφιακή εποχή μια αποτελεσματική στρατηγική ταλέντου θα πρέπει να ενσωματώνει τέσσερα συστατικά στοιχεία:

1. Χτίσιμο δεξαμενής ταλέντων

Σύμφωνα με τη ManpowerGroup, είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι εργοδότες να επενδύσουν στην ανάπτυξη των ταλέντων των εργαζομένων, με: καλύτερη ανάλυση ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων, ψυχομετρικά τεστ, πρόβλεψη της εργασιακής απόδοσης, υιοθέτηση νέων τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα μεγάλα δεδομένα. Με αυτά τα εργαλεία, σε συνδυασμό με τη συνεχή εκπαίδευση των εργαζομένων οι εργοδότες θα δημιουργήσουν τη δική τους δεξαμενή ταλέντων.

2. Απόκτηση δεξιοτήτων από την αγορά

Καθώς το περιβάλλον της αγοράς μεταβάλλεται με ταχύτερους ρυθμούς απ` ότι στο παρελθόν και οι εργοδότες θα πρέπει να επενδύουν συστηματικά στις δεξιότητες των εργαζόμενων τους αλλά και να αναζητούν δεξιότητες που δεν μπορούν να αναπτύξουν εντός των οργανισμών τους στην ελεύθερη αγορά. Υπάρχουν έμπειρα στελέχη και ταλέντα “εκεί έξω” και για να τα προσελκύσουν οι εργοδότες θα πρέπει να έχουν μια καλή πρόταση!

SHUTTERSTOCK
3. Φιλοξενία ταλέντων από εξωτερικές πηγές

Η φιλοξενία ταλέντων από εξωτερικές πηγές είναι μια στρατηγική αξιοποίησης κοινοτήτων ταλέντων εκτός των εταιρειών, μέσω ευέλικτων μορφών εργασίας. Επί της ουσίας προτείνεται η αναζήτηση part time ή/και freelance εργαζομένων με σκοπό την κάλυψη συμπληρωματικών δεξιοτήτων που χρειάζονται οι εταιρείες για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

4. Πλαισίωση των ανθρώπων με συμπληρωματικές δεξιότητες

Καθώς οι εταιρείες δίνουν την δυνατότητα στο προσωπικό τους να αποκτήσει επιπρόσθετες δεξιότητες ώστε να καταρτιστεί σε νέους τομείς ή να αποκτήσει περισσότερους ρόλους εντός ή εκτός της επιχείρησης, πέρα από την τυπική κάλυψη των αναγκών τους σε θέσεις εργασίας, συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην αύξηση της απασχολισιμότητας των υποψηφίων και στην καλή φήμη του brand τους ως εργοδότη.

Η έρευνα

Όμως η κατάσταση στην Ελλάδα δείχνει να επιδεινώνεται όσο οι εταιρείες δεν αξιοποιούν τις κατάλληλες στρατηγικές. Όπως αποδεικνύει η έρευνα υπάρχουν λύσεις για την διαχείριση του προβλήματος. Αρκεί οι εργοδότες να τις αναζητήσουν σε υπηρεσίες που θα δημιουργήσουν αξία για τις επιχειρήσεις τους.

Πέρα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τους υφιστάμενους εργαζομένους της (η πιο ενδεδειγμένη στρατηγική σύμφωνα με το 53% των εργοδοτών), μια εταιρεία μπορεί να αναζητήσει τη λύση για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των αναγκών της και των ανθρώπων που θα τις καλύψουν, στην προσαρμογή των απαιτήσεων των ρόλων στην επαγγελματική εκπαίδευση και εμπειρία των υποψηφίων. Αυτή είναι η No2 στρατηγική, όπως αξιολογείται από το 49% των Ελλήνων εργοδοτών. Νο3 στρατηγική είναι η ανεύρεση εναλλακτικών μοντέλων εργασίας, όπως αναφέρει το 33% των εργοδοτών. Ακολουθούν ορισμένες ακόμη στρατηγικές, σύμφωνα με τη μελέτη της ManpowerGroup, όπως η προσφορά έξτρα παροχών και μπόνους στους εργαζομένους (που υποστηρίζεται από το 32% του δείγματος των εργοδοτών), η προσφορά υψηλότερων μισθολογικών αποδοχών στους εργαζομένους (31%), η προσφορά ευέλικτης ή απομακρυσμένης εργασίας (25%), η πρόσληψη εκτός “παραδοσιακής δεξαμενής” ταλέντων (24%) και η ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη (18%). 

Το πρόβλημα

Σύμφωνα με την Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup για το 2018, που δείχνει ότι το 61% των εργοδοτών διαπιστώνει έλειψη κατάλληλα εκπαιδευμένων εργαζομένων για τις δραστηριότητες των εταιρειών, ως κύριοι λόγοι δυσκολίας κάλυψης θέσεων εργασίας καταράφονται: η έλλειψη απαιτούμενης εμπειρίας (27%), τεχνικών δεξιοτήτων (25%), διαθέσιμων υποψηφίων (17%), η προσδοκία υψηλότερης αμοιβής σε σχέση με την προσφερόμενη (12%) και η έλλειψη προσωπικών δεξιοτήτων (7%).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα