Αποκλίσεις που φτάνουν έως και τα 20 λεπτά το λίτρο παρατηρούνται στη λιανική τιμή του υγραερίου κίνησης μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων Αττικής και νησιωτικής χώρας, όπως προέκυψε από έρευνα της γενικής γραμματείας Εμπορίου.
Αποκλίσεις που φτάνουν έως και τα 20 λεπτά το λίτρο παρατηρούνται στη λιανική τιμή του υγραερίου κίνησης μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων Αττικής και νησιωτικής χώρας, όπως προέκυψε από έρευνα της γενικής γραμματείας Εμπορίου.
Η διαφορά αυτή, όπως δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή και Εμπορίου Αντώνης Παπαδεράκης, μπορεί να οφείλεται σε κερδοσκοπία, σε μονοπώληση της αγοράς, σε προβλήματα του ανταγωνισμού που σχετίζονται με το κόστος μεταφοράς ή ακόμη και στη λειτουργία της ίδιας της αγοράς.
Συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις που δίνουν οι εταιρείες διανομής στα πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων δεν είναι ίδιες προς όλους, ενώ το ύψος της κατανάλωσης έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμφωνίας.
Σύμφωνα, πάντως, με τα πρώτα συμπεράσματα του υπουργείου, οι τιμές σε Κρήτη, Δωδεκάνησα, Ιόνιο, Κυκλάδες και Βόρειο Αιγαίο, φαίνεται να διαμορφώνονται ακριβότερα σε σχέση με την Αττική, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών για το κόστος μεταφοράς δεν δικαιολογούν τέτοια διαφορά που να φτάνει ακόμη και τα 20 λεπτά το λίτρο.
Αντίστοιχη διαφορά παρατηρείται και στην τιμή της βενζίνης με τη γενική γραμματεία να εκτιμά ότι η έρευνα των κοστολογικών στοιχείων των εταιρειών διανομής και μεταφοράς αποτελεί θέμα που ενδεχομένως θα πρέπει να διερευνηθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το υπουργείο έχει γίνει έρευνα σχετικά με τη μονοπώληση της αγοράς και την επίπτωση αυτής της κατάστασης στη διαμόρφωση των λιανικών τιμών.
Συγκεκριμένα, έχει συγκεντρώσει τα στοιχεία για τον αριθμό των πρατηρίων που πωλούν υγραέριο πανελληνίως, ενώ, παράλληλα, έχει ζητήσει στοιχεία και από το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, στο οποίο υπάγεται η αδειοδότηση των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το συγκεκριμένο χώρο.
Πηγή: ΑΜΠΕ