ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ντήζελ στα φορτηγά αυτοκίνητα που κατασκευάζει καθώς και σε αυτά τύπου jeep, ενδέχεται να τοποθετήσει η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Nissan Motor Co., σε μια κίνηση να μειώσει την εκπομπή αερίων των πιο δημοφιλών αυτοκινήτων στη Βόρειο Αμερική.
«Θα δείτε κατά πάσα πιθανότητα φορτηγά που θα καίνε ντήζελ, καθώς και jeep», είπε ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Carlos Ghosn, συμπληρώνοντας: «Είναι κάτι που ετοιμάζουμε».
Οι πωλήσεις των φορτηγών Titan της Nissan, που κινούνται με βενζίνη, σημείωσαν αύξηση 10%, φθάνοντας στα 73.708 οχήματα το δεκάμηνο του 2005 στη Βόρειο Αμερική. Η εταιρεία, ακολουθεί το παράδειγμα General Motors Corp., της Ford Motor Co. και της Chrysler, του τμήματος της DaimlerChrysler AG, βάζουν μηχανές ντήζελ στα φορτηγά τους, που εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, απ΄όσο όταν κινούνται με βενζίνη.
Η κίνηση της Nissan προς το ντήζελ, ενδέχεται να είναι το αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας της μετόχου της κατά 44% Renault SA, της οποίας ο Ghosn είναι επίσης ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής. Η Renault, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπη, χρησιμοποιεί μηχανές ντήζελ στην Ευρώπη, ότι σχεδόν το ήμισυ των οχημάτων κινείται με αυτό το καύσιμο. Renault και Nissan, συνεργάζονται επίσης με την Renault Samsung Motor Co., η οποία θα κατασκευάσει τα SM3 υπό το σήμα της Nissan, για να τα πουλήσει στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Οι μετοχές της Nissan υποχώρησαν 0,5% στα 1.251 γιέν η μία στο Τόκυο. Η αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς και οι ομοειδείς ιαπωνικές βασίζονται στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, κατά το 74% των λειτουργικών τους κερδών.
Οι πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ μειώθηκαν 14% τον Οκτώβριο, στο 1,15 εκατ. αυτοκίνητα, έχοντας τη χαμηλότερη επίδοση σε μηνιαία βάση από το 1998. Οι πωλήσεις της Nissan υποχώρησαν στις ΗΠΑ κατά 16,5% τον Οκτώβριο, σημειώνοντας για πρώτη φορά μηνιαία πτώση μέσα σε ένα έτος, καθώς η Nissan αναπτύχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς τα προηγούμενα χρόνια στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Ghosn.
Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 3,67 εκατ. αυτοκίνητα το δωδεκάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, 41% περισσότερο από το 2002, υπερβαίνοντας τον στόχο του Ghosn να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά ένα εκατ. οχήματα ετησίως μέσα σε τρία χρόνια.