Πρόταση για την κατασκευή νέας γραμμής Μετρό από το Γαλάτσι μέχρι το Μαρούσι που θα διέρχεται από την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, το Πανεπιστήμιο, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, του Ζωγράφου, την Κατεχάκη, τη Φιλοθέη και το Ολυμπιακό Στάδιο, η οποία θα κατασκευαστεί με έσοδα που θα προκύπτουν από την τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.
Ο κ. Σουφλιάς εξήγησε ότι αφορά 19,5 χλμ. με 20 σταθμούς που θα περνά από πάρα πολλά κομβικά σημεία της πόλης, όπου βρίσκονται νοσοκομεία, πανεπιστήμια κλπ.
Δύο από τους σταθμούς θα είναι κοινοί με το υπόλοιπο δίκτυο και έτσι θα αποσυμφορηθεί και ο σταθμός του Συντάγματος.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Αττικό Μετρό οι μελέτες μπορούν να είναι έτοιμες σε πέντε με έξι χρόνια και έτσι το έργο να ξεκινήσει. Ειδικά, για τη χρηματοδότησή του ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι η λύση της τιτλοποίησης που προτείνει είναι ένα θέμα που πρέπει να αποφασίσει συνολικά η κυβέρνηση γιατί δεν μπορεί να την αποφασίσει μόνο του το ΥΠΕΧΩΔΕ. Διευκρίνισε ότι η χρηματοδότηση θα προέλθει από ένα ειδικό χρηματοδοτικό σήμα το οποίο θα προκύψει από την τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων του δημοσίου από την Αττική Οδό.
Με άλλα λόγια αφού λήξει η σημερινή εκμετάλλευση της Αττικής οδού από το σημερινό παραχωρησιούχο είτε γιατί συμπληρώθηκαν τα χρόνια παραχώρησης, είτε γιατί καλύφθηκαν τα έσοδά του (τα χρήματα που έχει δαπανήσει) θα γίνει νέος διαγωνισμός για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού και τα χρήματα που θα αποδίδονται στο δημόσιο θα διατίθενται για την κάλυψη των ποσών εν είδει ομολόγων που θα δαπανηθούν (περίπου δυο δισ. ευρώ) για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ εκτίμησε τέλος ότι οι εργασίες κατασκευής της νέας αυτής γραμμής που θα ονομαστεί Γραμμή 4, θα μπορούν να ξεκινήσουν σε εφτά με οχτώ χρόνια.
Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε παράλληλα ότι τόσο η Ε.Ε. όσο και τα ελληνικά δικαστήρια απέρριψαν τις προσφυγές που είχαν υποβληθεί για τις επεκτάσεις της γραμμής του μετρό τόσο προς το Ελληνικό όσο και προς το Χαϊδάρι, και ήδη ανοίχτηκαν οι προσφορές και αναδείχθηκαν οι προσωρινοί ανάδοχοι.
Στην επέκταση από τον Αγιο Δημήτριο προς το Ελληνικό προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - SIEMENS AG - VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJECTS με προσφορά 270,6 εκατ. ευρώ, ενώ στην επέκταση προς Χαϊδάρι προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η Κοινοπραξία ALPIN - ΤΕΡΝΑ - ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ -POWELL με προσφορά 164,27 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση προς Ελληνικό θα είναι έτοιμη το 2009, θα περιλαμβάνει γραμμή 5,5 χιλιομέτρων με τέσσερις νέους σταθμούς και θα εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες, ενώ η επέκταση από Αιγάλεω προς Χαϊδάρι θα είναι έτοιμη το 2008, είναι μήκους 1,5 χιλιομέτρου και θα εξυπηρετεί 3.000 επιβάτες.
Οπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, το κόστος των δυο αυτών επεκτάσεων ανέρχεται στα 75 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ στο ήδη υπάρχον δίκτυο το κόστος έχει ανέλθει σε 110 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Ακόμη, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι προχωρούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της επέκτασης της γραμμής από τον Αγιο Αντώνιο έως την Ανθούπολη, ενώ έκανε προσπάθειες και πιστεύει ότι θα το πετύχει να ενταχθεί στο Γ' ΚΠΣ η επέκταση της γραμμής από Χαϊδάρι προς Πειραιά και Ζέα μήκους 8,3 χιλιομέτρων με ενδιάμεσους σταθμούς την Αγ. Βαρβάρα, τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και τον Πειραιά.
Σε ερώτηση σχετικά με τη συζήτηση που γίνεται για διόδια στο κέντρο κλπ., ο υπουργός ανέφερε ότι ο ίδιος είναι εναντίον των κατασταλτικών μέτρων και υπέρ του να δοθεί έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σε κάθε περίπτωση είπε, πρέπει να γίνει συστηματική μελέτη αν θέλουμε να επιβάλλουμε καταστατικές ρυθμίσεις διόδια, απαγορεύσεις κλπ και πρέπει τα τρία συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης να κάνουν συζήτηση για το τι πρέπει να γίνει.
Τέλος, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι έχουν δίκιο οι κατασκευαστικές εταιρείες που διαμαρτύρονται για καθυστέρηση πληρωμών, αλλά εμπλέκουν και άλλα θέματα, όπως τις εκπτώσεις και τις εγγυήσεις για τα οποία δεν έχουν δίκιο. Ο νόμος για τα έργα πέτυχε πλήρως και δεν πρόκειται να αλλάξει, υπογράμμισε με έμφαση, διευκρινίζοντας ότι αυτή την περίοδο οι δημοπρατήσεις τρέχουν με σχεδόν πενταπλάσιους ρυθμούς από τα προηγούμενα χρόνια.