ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ μερίδιο αγοράς απέσπασαν από τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μετά την αύξηση των πωλήσεών τους το Νοέμβριο, περισσότερο από 10%, μετά την παρουσίαση νέων μοντέλων, η Toyota Motor Corp., η Honda Motor Co. και η Hyundai Motor Co.
Οι ιαπωνικές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ν. Κορέας, απέσπασαν το 39% της αγοράς αυτοκινήτων των ΗΠΑ από 35,8%, που είχαν πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg News. Το μερίδιο αγοράς της General Motors Corp., της Ford Motor Co. και την Chrysler της DaimlerChrysler AG, υποχώρησε συνολικά στο 53,3%, από 56,7%, που κατείχαν πέρυσι.
Το Avalon και το Lexus IS της Toyota τα Civic 2006 της Honda και το Sonata 2006 της Hyundai, που όλα παρουσιάστηκαν νωρίτερα φέτος, οδήγησαν τις πωλήσεις στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα επιβατικά και λιγότερο τα μεγαλύτερα Sport Utility Vehicles (SUV), ένα τομέα στον οποίο ηγείτο GM και Ford. Οι δύο αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχασαν το τελευταίο τρίμηνο μαζί 1,9 δισ. δολ., τη στιγμή που η Toyota, προβλέπει κέρδη ρεκόρ την τρέχουσα χρήση.
Οι πωλήσεις συνολικά μειώθηκαν 2,8% στο 1,17 εκατ. οχήματα, με τις πωλήσεις επιβατικών να αυξάνονται 4,7% και των ελαφρών φορτηγών να υποχωρούν 8,5%.
Η Toyota αύξησε τον Νοέμβριο τις πωλήσεις της κατά 10%, η Honda σε ποσοστό της τάξης του 11% και η Hyundai πούλησε 12,5% περισσότερα αυτοκίνητα. Αντιθέτως, οι πωλήσεις της Nissan Motor co., της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, μειώθηκαν 3,9%. Τον Οκτώβριο, οι ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχα μερίδιο 40% στην αγορά αυτοκινήτων των ΗΠΑ.
Τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις της GM μειώθηκαν 7,5% και της Ford 15%.