Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2015 13:34

ΕΚΠΟΙΖΩ: Τα δικαιώματα των επιβατών για μετακινήσεις με τρένο - ΚΤΕΛ - ταξί

Τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών που επιλέγουν να μετακινηθούν με τρένο, υπεραστικά λεωφορεία ΚΤΕΛ και ταξί στις διακοπές τους υπενθυμίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών που επιλέγουν να μετακινηθούν με τρένο, υπεραστικά λεωφορεία ΚΤΕΛ και ταξί στις διακοπές τους υπενθυμίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το τρένο:

Καθυστέρηση άφιξης

  • Επιστροφή χρημάτων

Όταν αναμένεται πως θα υπάρχει τουλάχιστον μία ώρα καθυστέρηση άφιξης του τρένου στον τελικό προορισμό, τότε μπορείτε:

Εάν δεν έχει ξεκινήσει το δρομολόγιο, να μην ταξιδέψετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή εάν είστε στη μέση της διαδρομής σας, να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί το αντίτιμο που αναλογεί για τη διαδρομή που δεν κάνατε.

Επιπλέον, δικαιούστε δωρεάν επιστροφή στο σημείο αναχώρησής σας, εάν λόγω αυτής της καθυστέρησης δεν εκπληρώνεται πλέον ο σκοπός του ταξιδιού σας ή να συνεχίσετε προς τον τελικό προορισμό σας, με ευθύνη της εταιρείας, το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς ή να συνεχίσετε το ταξίδι σας.

  • Αποζημίωση

Εάν ολοκληρώσετε το ταξίδι σας έχοντας καθυστέρηση τουλάχιστον μία ώρα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση ίση με:

1. 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει από 1-2 ώρες.

2. 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες.

Δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν γνωρίζατε για την καθυστέρηση του δρομολογίου πριν αγοράσετε το εισιτήριο ή εάν η καθυστέρηση είναι λιγότερο από 1 ώρα.

  • Διαμονή & Διατροφή

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης ή άφιξης που υπερβαίνει τη 1 ώρα, δικαιούστε δωρεάν:

  • γεύματα και αναψυκτικά
  • διαμονή σε κατάλυμα και μετακίνηση μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του καταλύματος, σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη διανυκτέρευσης.

Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε από την σιδηροδρομική εταιρεία να σας πιστοποιήσει την καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου, επάνω στο εισιτήριό σας.

Η εταιρεία απαλλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης στην περίπτωση που η καθυστέρηση ή η ακύρωση του δρομολογίου, προκύπτει από εξωτερικές περιστάσεις που δεν μπορούσε να αποφύγει.

  • Αποσκευές

Αν οι αποσκευές χαθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:

έως 1.300 ευρώ/αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της.

έως 330 ευρώ/αποσκευή σε κάθε άλλη περίπτωση.

  • Κατοικίδια

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν το κατοικίδιο σας με το τρένο αρκεί να έχετε μαζί σας ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους. Τα μικρόσωμα ζώα τα μεταφέρετε στο ειδικό καλάθι μεταφοράς τους και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα σας. Η μέγιστη διάσταση του ειδικού καλαθιού είναι 50x40x70εκ για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μετακίνηση με ΚΤΕΛ

Καθυστέρηση αναχώρησης

  • Αποζημίωση

Εάν το δρομολόγιο σας (για απόσταση πάνω από 250 χλμ) ακυρωθεί ή καθυστερήσει να αναχωρήσει πάνω από 2 ώρες, δικαιούστε:

  • επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μεταφορά σας στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή
  • μεταφορά στον τελικό σας προορισμό το ταχύτερο δυνατό και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση

Εάν η εταιρεία δεν κάνει κάτι από τις παραπάνω δυο επιλογές, τότε δικαιούστε ως αποζημίωση το 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπρόσθετα με την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας.

  • Διαμονή και Διατροφή

Εάν η κανονική διάρκεια του ταξιδιού σας είναι πάνω από 3 ώρες και η αναχώρησή του λεωφορείου καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά ή ακυρωθεί, τότε δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε.

Εάν η καθυστέρηση/ακύρωση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, η εταιρεία δεν καλύπτει τη διαμονή.

Τα παραπάνω δικαιώματα δεν ισχύουν για τα ανοικτά εισιτήρια.

  • Κατοικίδια

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν στην καμπίνα επιβατών μόνο μικρόσωμα ζώα μέχρι 10 κιλά, όπου θα πρέπει να βρίσκονται μέσα σε ειδικό καλάθι μεταφοράς (μέγιστες διαστάσεις 50x40x35).

Επιπλέον, θα πρέπει να έχετε μαζί σας το διαβατήριο ή το βιβλιάριο υγείας του κατοικίδιου, το οποίο θα πρέπει να είναι ενημερωμένο τα τελευταία δύο έτη.

Μετακίνηση με ταξί

Ο οδηγός του ταξί πρέπει να:

  • έχει αναρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο.
  • βάζει σε λειτουργία το ταξίμετρο μετά την επιβίβαση σας.
  • μεταφέρει τις αποσκευές σας από και προς το πεζοδρόμιο.
  • εκδίδει πάντα απόδειξη.
  • σας πηγαίνει στον προορισμό σας, χωρίς να επιβιβάσει άλλο άτομο (πολλαπλή μίσθωση).

Τιμοκατάλογος

Μονή ταρίφα, για διαδρομή εντός του Νομού 0,74 ευρώ/km
Διπλή ταρίφα, για διαδρομή εκτός Νομού ή για 00.00-05.00 - 1,29 ευρώ/km
Τιμή εκκίνησης (σημαία) - 1,29 ευρώ
Ελάχιστη διαδρομή – 3,38 ευρώ
Από το αεροδρόμιο – κέντρο Αθηνών & το αντίστροφο 38,00 ευρώ
Από και προς αεροδρόμιο – 4,18 ευρώ, επιπλέον χρέωση
Από λιμάνια/σιδ. σταθμούς /σταθμούς υπερ/κών λεωφορείων επιπλέον επιβάρυνση 1,17 ευρώ
Για κάθε αποσκευή άνω των 10 κιλών, επιβαρύνεστε με 0,43 ευρώ
Ραδιοταξί απλή κλήση ή ραντεβού – 0,00 ευρώ έως 6,15 ευρώ.

Κυλικεία
 

Τα κυλικεία εντός των επιβατικών αμαξοστοιχιών του Ο.Σ.Ε και των σιδηροδρομικών σταθμών του Ο.Σ.Ε. αλλά και αυτά εντός σταθμών υπεραστικών λεωφορείων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε
εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο

Για πληροφορίες και καταγγελίες

ΕΚΠΟΙΖΩ
Αθήνα Τ: 2103304444, E-mail: [email protected]
Θεσσαλονίκη T: 2310257776, E-mail: [email protected]
Πάτρα T: 2610222626
www.ekpizo.gr

Ταξιδεύοντας με τρένο:

ΤΡΑΙΝΟΣΕ Γραμμή Παραπόνων: 2105270762

Μετακίνηση με ταξί:

Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) Τ: 2105239524
Υπουργείο Μεταφορών (πειθαρχικό τμήμα)
Τ: 2131600603, 2131600618 και φαξ 2106544125.