Την προώθηση των αγροτικών προϊόντων σε αγορές της Ε.Ε. και τρίτων χωρών επιδιώκει το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης μέσω ανάπτυξης στρατηγικού σχεδιασμό για την εξωστρέφεια και την καλύτερη τοποθέτηση στις διεθνείς αγορές.
Την προώθηση των αγροτικών προϊόντων σε αγορές της Ε.Ε. και τρίτων χωρών επιδιώκει το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης μέσω ανάπτυξης στρατηγικού σχεδιασμό για την εξωστρέφεια και την καλύτερη τοποθέτηση στις διεθνείς αγορές.
Ειδικότερα, όπως σημειώνει το υπουργείο, το υφιστάμενο κοινοτικό πλαίσιο για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων σε αγορές της ΕΕ και Τρίτων Χωρών αλλάζει με τον Καν. (Ε.Κ.) 1144/2014, ο οποίος θα εφαρμοστεί από τον Δεκέμβριο του 2015. Η επόμενη περίοδος υποβολής προγραμμάτων θα είναι εντός του έτους 2016.
Στην ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνει ότι με το νέο θεσμικό πλαίσιο αλλάζει το σχήμα χρηματοδότησης των προγραμμάτων, με την κατάργηση της εθνικής συμμετοχής.
Ανάλογα με το είδος των προγραμμάτων (εθνικά-διακρατικά), τις χώρες στόχου (ΕΕ-Τρίτες Χώρες), τις συνθήκες αγοράς (διατάραξη) και για χώρες που λαμβάνουν οικονομική στήριξη από την ΕΕ, τα ποσοστά της κοινοτικής χρηματοδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλά και δύναται να φθάσουν στο 85%-90% της συνολικής δαπάνης.
Από το 2016, δίνεται η ευκαιρία με συντονισμένες και συλλογικές προσπάθειες, να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο το χρηματοδοτικό εργαλείο της προώθησης για την ενδυνάμωση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας, γεγονός που θα βοηθήσει δραστικά την ελληνική οικονομία, εκτιμά το υπουργείο.
«Ήδη την τελευταία τριετία υλοποιούνται προγράμματα που ξεπερνούν το ποσό των 125 εκατ. ευρώ και από το 2016 μας δίνεται η δυνατότητα να υλοποιήσουμε προγράμματα ακόμα μεγαλύτερου προϋπολογισμού» σημειώνεται.
Πηγή: ΑΜΠΕ