Η μείωση της ανεργίας στη Γερμανία και τα χαμηλά επίπεδα του πληθωρισμού εκτοξεύουν στα ύψη την καταναλωτική διάθεση των Γερμανών. Το ευνοϊκό αυτό κλίμα αντανακλάται και στις τουριστικές κρατήσεις, γράφει η Deutsche Welle.
Παρά την κρίση και τις δραματικές εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων γύρω από το ελληνικό ζήτημα, οι Γερμανοί τουρίστες παραμένουν πιστοί στην Ελλάδα.
«Παρότι υπήρχε κατά διαστήματα μια μείωση στις κρατήσεις last-minute, ο συνολικός αριθμός των κρατήσεων κινείται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα από εκείνα της περασμένης χρονιάς», δήλωσε στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, dpa, ο Ρόλαντ Γκάσνερ, ειδικός σε θέματα τουρισμού του GfK (Ινστιτούτο Έρευνας Αγοράς).
Υπενθυμίζεται ότι το 2014 ήταν μια χρυσή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Η Ελλάδα υποδέχθηκε πέρσι 22 εκατομμύρια τουρίστες, ανάμεσά τους 2,5 εκατομμύρια Γερμανούς.
Γενικότερα και φέτος η διάθεση των Γερμανών για διακοπές παραμένει σε υψηλά επίπεδα, όπως προκύπτει από το τελευταίο βαρόμετρο του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Βιομηχανίας (BTW).
Μπορεί ο σχετικός δείκτης να κινείται ελαφρώς χαμηλότερα από τα ιδιαίτερα υψηλά περσινά επίπεδα, εντούτοις για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι προβλέψεις είναι καλύτερες σε σχέση με τις εκτιμήσεις που είχαν γίνει τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Παρά τον μεγάλο αριθμό οικονομικών και τουριστικών προκλήσεων, η διάθεση των Γερμανών για διακοπές δεν μειώνεται», εξηγεί ο πρόεδρος του BTW Μίχαελ Φρέντσελ. Η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται πρωτίστως στα χαμηλά ποσοστά ανεργίας και στα χαμηλά επίπεδα του πληθωρισμού που οδηγούν σε σημαντική αύξηση του πραγματικού εισοδήματος των Γερμανών.
Οι διάφορες κρίσεις, όπως η οικονομική στην Ελλάδα ή το τρομοκρατικό χτύπημα στην Τυνησία δεν επηρεάζουν άμεσα την γερμανική τουριστική βιομηχανία, λέει ο Ρ. Γκάσνερ. «Όταν υπάρχουν αμφιβολίες, οι τουρίστες επιλέγουν άλλους προορισμούς», επισημαίνει ο ειδικός.
Ωστόσο, η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση και τα ξενοδοχεία δεν αποκλείεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με τον ειδικό. «Μακροπρόθεσμα οι οικονομικές παράμετροι μπορούν να έχουν αρνητικές συνέπειες. Ένα προϊόν που γίνεται πιο ακριβό, τείνει να έχει και λιγότερη ζήτηση».
Πηγή: Deutsche Welle