Την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων θέτει ως πρώτη προτεραιότητα ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) για το 2006. Το Πρόγραμμα Δράσης του ΟΠΕ για το 2006 με αναλυτική αναφορά στις δράσεις ανά χώρα, ανά κλάδο και ανά εποχή, στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας και έρχεται να ενισχύσει την ήδη ανοδική πορεία των εξαγωγών κατά το 2005 που επέφερε η νέα στρατηγική της εξωστρέφειας.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΠΕ, οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα να προγραμματίσουν έγκαιρα τις δραστηριότητές τους, να τις εντάξουν στη στρατηγική και τον προϋπολογισμό τους και να επιλέξουν τις δράσεις στις οποίες θα συμμετάσχουν.
Το πλάνο δράσεων του ΟΠΕ για το 2006 περιλαμβάνει διπλάσιο αριθμό συμμετοχών σε Διεθνείς Εκθέσεις και road shows (52 το 2006 έναντι 28 το 2005) και σχεδόν υπερτριπλάσιο αριθμό επιχειρηματικών αποστολών (25 το 2006 έναντι 9 το 2005). Χαρακτηρίζεται δε, τόσο από το εύρος των κλάδων που καλύπτει όσο και από τον μεγάλο αριθμό των χωρών.
Πιο συγκεκριμένα, στο ετήσιο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές και roadshows σε 37 χώρες, που καλύπτουν κλάδους και προϊόντα του παραδοσιακού τομέα, αλλά και των καινοτομικών προϊόντων και υψηλής τεχνολογίας καθώς και του τομέα των υπηρεσιών, όπως:
• Τρόφιμα – ποτά και βιολογικά προϊόντα
• Φαρμακευτικά, ιατρικά και παραϊατρικά προϊόντα
• Ενδύματα
• Καλλυντικά
• Κοσμήματα
• Έπιπλο και διακόσμηση
• Δομικά υλικά
• Υπηρεσίες εκπαίδευσης, επικοινωνίας κλπ.
• Πληροφορική
• Τηλεπικοινωνίες, τεχνολογία, κλπ.
Σχετικά με την έκδοση του Προγράμματος Δράσης του ΟΠΕ για το 2006, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ κ. Παναγιώτης Δρόσος δήλωσε: «Η αύξηση των εξαγωγών που έχει σημειωθεί τον τελευταίο χρόνο δεν ήταν συγκυριακή αλλά προϊόν της στρατηγικής της εξωστρέφειας που ακολουθούμε σταθερά. Η προσήλωσή μας στην ορθή αυτή στρατηγική αποδεικνύεται από το ολοκληρωμένο πρόγραμμα εξαγωγών που έχουμε καταρτίσει, το οποίο δίνει αναλυτική περιγραφή ων δραστηριοτήτων μας μήνα προς μήνα και κλάδο προς κλάδο. Με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εξαγωγών και ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, είμαστε βέβαιοι ότι το 2006 θα αποτελέσει ακόμη καλύτερη χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές».
Περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί να βρει κάθε ενδιαφερόμενος στον ανανεωμένο δικτυακό τόπο του ΟΠΕ: www.hepo.gr .