Ροζ freddo, μπλε frappe ή κίτρινο cappuccino; Ολα γίνονται στα Colored Coffee, μια νέα τάση που έχει την αφετηρία της στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που φημίζεται για τον καφέ, από την ποιότητά του μέχρι τον χώρο εστίασης και το στέκι που θα τον απολαύσει κανείς χαλαρά...
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Ροζ freddo, μπλε frappe ή κίτρινο cappuccino; Ολα γίνονται στα Colored Coffee, μια νέα τάση που έχει την αφετηρία της στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που φημίζεται για τον καφέ, από την ποιότητά του μέχρι τον χώρο εστίασης και το στέκι που θα τον απολαύσει κανείς χαλαρά...
Η παράδοση στον καφέ έχει τις ρίζες της βαθιά στην ιστορία της πόλης από τα καφέ αμάν, που πρωτολειτούργησαν στις αρχές του 19ου αιώνα, μέχρι τα σύγχρονα καφέ μπαρ. Κι από τότε που κοπανούσαν τους κόκκους του καφέ στα γουδιά και τους καβούρδιζαν για να σερβίρουν το ρόφημα (εξ ου και τα μαγειρικά σκεύη όπως το καβουρντιστήρι και ο μύλος) μέχρι σήμερα που τα χαρμάνια επεξεργάζονται και φιλτράρουν αξιόπιστες μηχανές η πόλη πρωτοπορεί.
Σήμερα, μάλιστα, που η αγορά του καφέ είναι εν πολλοίς κορεσμένη, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, οι ευκαιρίες με μακροπρόθεσμη απόδοση έρχονται ή μέσω της αναβάθμισης εδραιωμένων concept ή με την ανάπτυξη καινοτόμων concept που διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό.
Στο δεύτερο στοχεύει το Colored Coffee (χρωματιστός καφές), που δεν έχει συμπληρώσει καλά καλά έναν χρόνο λειτουργίας στην Αγ. Σοφίας 38 κι έχει δημιουργήσει μόδα στην πόλη χάρη στη δυνατότητα που έχει ο πελάτης του να πιει τον καφέ του στο χρώμα της αρεσκείας του, με αφρό «ασορτί» ή σε χρώμα που να του ταιριάζει.
Υιοθέτηση πρωτοτυπιών
Η πατέντα του χρωματιστού καφέ δημιουργήθηκε από δύο νέες γυναίκες με ιδιαίτερη αγάπη για τον καφέ, οι οποίες έχουν υιοθετήσει κι άλλες πρωτοτυπίες όπως π.χ. το «frappe ολέ» (κάτι σαν αχτύπητο φραπέ με αφρόγαλα).
Τα προϊόντα τους έχουν γίνει μόδα κυρίως για τα νέα κορίτσια, ενώ κερδίζουν μερίδιο και από άλλα target groups. Εξάλλου, προωθούν τη χρήση φυσικών ουσιών (στο πλαίσιο των αρχών του ΕΦΕΤ, απ’ όπου έχουν εξασφαλίσει σχετικές πιστοποιήσεις) με τις οποίες επιχειρούν την αισθητική παρέμβαση στον καφέ, χωρίς όμως να αλλοιώνουν την αρχική γεύση του.
Επίσης σκοπός είναι μέσα από προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας στον κατάλογο των καταστημάτων να αναδεικνύονται τα οφέλη της υγιεινής διατροφής.
Παγκόσμια καινοτομία
Πρόκειται για παγκόσμια καινοτομία, επισημαίνουν στη «Ν» στελέχη της New Business, εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων franchise, η οποία σχεδίασε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μοντέλο για την ανάπτυξη αλυσίδας.
Σύμφωνα με τη New Business, το κόστος εκκίνησης είναι χαμηλό και οι όροι συνεργασίας ευνοϊκοί. Οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι προβλέπεται entry fee στα 10.000 ευρώ, δεν υπάρχουν royalties, ενώ το μέσο κόστος της επένδυσης κυμαίνεται ανάλογα με την επιφάνεια (ξεκινά από 30.000 ευρώ).
Mοντέλα καταστήματος
Ο σχεδιασμός έχει γίνει για δύο μοντέλα καταστήματος, μικρά σημεία των 35-40 τ.μ. και μεγαλύτερα άνω των 60 τ.μ. Στόχος είναι η ανάπτυξη σε κεντρικά σημεία και τουριστικές περιοχές. Αυτό το διάστημα διενεργούνται συζητήσεις με επενδυτές στην Αθήνα, αλλά άνοιγμα δεν προβλέπεται πριν από το φθινόπωρο, ενώ στην τελική ευθεία είναι τα σχέδια για επέκταση στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα στην παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης.
Εξάλλου, η περιοχή από την πλατεία Αριστοτέλους αλλά και ψηλότερα, στην Ανω Πόλη, μέχρι την παραλία προσφέρει αμέτρητες επιλογές για να απολαύσει ο επισκέπτης έναν καφέ κι όπως λένε κάποιοι οπαδοί του ΠΑΟΚ, λάτρεις του φραπέ, αν η Βραζιλία φημίζεται για τον καφέ που παράγει η Θεσσαλονίκη φημίζεται για την ιεροτελεστία της δημιουργίας και της απόλαυσής του (σημειώνουν επίσης ότι πάνω από 10 Βραζιλιάνοι ποδοσφαιριστές έχουν φορέσει τη φανέλα του δικέφαλου, τυχαίο;).